– Stacje przymarketowe do jedna z dodatkowych usług, jakie oferujemy naszym klientom. Nie są i nie będą podstawową częścią naszego biznesu, co potwierdzają liczby – mamy dziś 350 sklepów i 28 stacji benzynowych – informuje Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.
Ponadto uważa on, że zadaniem stacji Tesco jest oferowanie klientom paliw dobrej jakości, w konkurencyjnych cenach. Liczba samochodów tankujących na stacjach Tesco potwierdza, iż jest to model, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Ci bowiem chcą w pierwszej kolejności kupować paliwa taniej. Priorytetem dla Tesco jest i pozostanie oferowanie paliw w niskich cenach, przy równoczesnej trosce o jakość produktów.
Największym operatorem stacji przymarketowych w Polsce jest koncern Carreforum mający 44 obiekty. Na drugim miejscu jest Tesco, a na trzecim Intermarche z 27 stacjami. Stacje przymarktowe w Polsce z reguły nie prowadzą sprzedaży pozapaliwowej (oprócz kilku produktów m.in. płynu do spryskiewaczy). Dzięki ograniczonym kosztom są w stanie zaoferować (podobnie jak stacje automatyczne), najniższe ceny paliw na rynku.
– Zadowalamy się kilkuprocentową marżą, dlatego jesteśmy w stanie sprzedawać taniej niż sieci koncernowe – mówi Michał Sikora, Rzecznik Prasowy Tesco Polska. Łączenie sprzedaży w sklepie ze sprzedażą paliwa gwarantują, że z ceną naszych paliw nie wygra żadna sieć – dodaje.