Emperia ujawniła podstawowe założenia nowej strategii wcześniej niż pierwotnie zamierzała to zrobić. Zdecydowała się na ten krok po odrzuconej propozycji Eurocash dotyczącej połączenia obydwu grup. Ważnym elementem nowej strategii grupy Emperia jest stopniowe wprowadzenie na GPW grupy dystrybucyjnej Tradis.
Emperia opublikowała także swoje prognozy wyników finansowych na lata 2010 – 2012. Według szacunków za ten rok przychody ze sprzedaży wyniosą 6 mld zł, EBITDA -211 mln zł, a zysk netto – 89 mln zł. W 2011 r. przychody ze sprzedaży mają wynieść 7 mld 100 mln zł, EBITDA 261 mln zł, a zysk netto 134 mln zł. W 2012 r. Przychody ze sprzedaży mają osiągnąć kwotę 8 mld zł, EBITDA ma dojść do poziomu 325 mln zł, natomiast zysk netto ma wynieść 172 mln zł (prawie 100 proc. więcej niż w tym roku).
– Te założenia oceniamy jako ambitne, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę że po pierwszym półroczu 2010 r. wykonanie nowej prognozy na poziomie EBIDTA wynosi 38 proc. Kluczowe więc będzie uzasadnienie tych szacunków przez zarząd – ocenia Kamil Kliszcz, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku.
Spółka Tradis reprezentuje segment dystrybucji Grupy Handlowej Emperia. Jest to jedna z największych ogólnopolskich spółek dystrybucyjnych. Od 1 czerwca 2010 r. Tradis obsługuje ponad 1400 stacji benzynowych PKN Orlen poprzez osiem nowoczesnych Centrów Dystrybucji, zlokalizowanych w Stargardzie Szczecińskim, Poznaniu, Wrocławiu, Będzinie, Białymstoku, Lublinie, Błoniu i Gdańsku.