W Polsce działa 139 stacji przymarketowych

Udostępnij artykuł

Liderem na rynku przymarketowych stacji paliw niezmiennie od wielu lat pozostaje Carrefour. Francuska sieć na terenie naszego kraju prowadzi 44 stacje, przy czym liczba ta nie zmienia się już od dwóch lat.

Drugie miejsce pod względem liczby stacji przymarketowych od niedawna zajmuje Intermarche 28 obiektami pod koniec pierwszego półrocza. Na trzecim miejscu, z 26 stacjami znajduje się Tesco, które do tej pory zajmowało fotel wicelidera w przymarketowej sprzedaży paliw.

Tuż za podium znajduje się Auchan, który ma 21 stacji. Ostatnim z liczących się graczy na polskich rynki jest E. Leclerc, które posiada 10 stacji. O połowę mniej stacji własnych posiada Makro. Ponadto, do pozostałych, mniejszych sieci sklepów należy jeszcze pięć stacji paliw.

Ogółem stacje przymarketowe stanową niewielką część polskiego rynku paliwowego. Według POPiHN na koniec drugiego kwartału miały one tylko nieco ponad dwuprocentowy udział w rynku.

W sumie w Polsce funkcjonuje 6 716 stacji paliw. To o jedną stację więcej niż pod koniec ubiegłego roku. Niezmiennie liderem pod względem liczby stacji pozostaje PKN Orlen. Koncern posiadał na koniec czerwca 2010 roku 1691 obiektów, z czego 444 działało pod marką Bliska. Na drugim miejscu, jeżeli chodzi o wielkość sieci, znajduje się koncern BP. Miał on jednak kilkukrotnie mniej stacji niż Orlen – według POPiHN brytyjski koncern prowadzi w naszym kraju 391 stacji.

Według statystyk tuż za BP znajduje się Shell. Koncern posiada na koniec pierwszej połowy 2010 r. 380 stacji. Kolejne miejsce, a zarazem drugie wśród polskich firm paliwowych zajmuje Grupa Lotos. Do sieci gdańskiego koncernu, według POPiHN należy 318 stacji.

Ostatnim z dużych graczy na polskim rynku jest Statoil. Norweski koncern prowadzi obecnie w naszym kraju 298 stacji paliw.
 

Opublikowano: 02.08.2010
Aktualizacja: 02.08.2010