Większe zyski efektem modernizacji

Udostępnij artykuł

– Większość sklepów przy stacjach paliw osiąga szczytowy moment w okresie dwóch lat od rozpoczęcia sprzedaży. Jest to czas w którym przy właściwym kierowaniu placówka pod kątem marketingu i zarządzania przyzwyczajamy klientów do siebie i poziomu swoich usług – dodaje.

– Motorem sprzedaży w naszym bistrze będzie aromatyczna kawa parzona z mielonego ziarna w ciśnieniowym ekspresie. Nowoczesny kanał sprzedaży tego produktu to automat samoobsługowy ustawiony w pobliżu kontuaru kasowego na specjalnie do tego przystosowanym meblu. W wielu przypadkach automaty do kawy wymagają również doprowadzenia źródła wody oraz montażu specjalnych filtrów i zmiękczacza wody – stwierdza przedstawiciel firmy ConstansM.

– Wytyczając poszczególne strefy towarowe na powierzchni sprzedaży nakreślmy prawdopodobne ciągi poruszania się klientów. Trasa przejścia klienta najczęściej występuje pomiędzy czterema punktami, które powinny być ułożone skrajnie stosunku do siebie. Mowa tutaj oczywiście o wejściu, kasie ale także wspomnianym chłodnictwem i toalecie. W najbardziej uczęszczanych przejściach zaplanujmy meble z przekąskami słodkimi i słonymi takimi jak ciastka, chipsy, nieschłodzone napoje ale także artykuły drogeryjne i w dalszej kolejności artykuły spożywcze takie jak gotowe dania, zupki instant, kawa, herbata lub pakowane pieczywo. W strefie najrzadziej odwiedzanej przez klientów zaplanujmy wszelkiego rodzaju asortyment motoryzacyjny od olejów po akcesoria. Strefa kasowa to oczywiście alkohole, papierosy, drobne słodycze i gumy do żucia. Coraz większym powodzeniem w strefie kasowej cieszą się również różnego rodzaju napoje energetyczne, a także podstawowe medykamenty – dodaje Wojciech Bławat.

Opublikowano: 20.09.2010
Aktualizacja: 20.09.2010