Zdecydowana poprawa wyników Unimot

Udostępnij artykuł
Spółka Unimot opublikowała szacunkowe jednostkowe wyniki finansowe za III kwartał 2018 r. Według wstępnych wyliczeń, przychody ze sprzedaży w spółce za ostatnie 3 miesiące wyniosą 828 mln zł, a EBITDA osiągnie wartość 13,9 mln zł.

Zarząd Unimot szacuje, że jednostkowy zysk EBITDA w III kwartale br. wyniesie 13,9 mln zł. W tym okresie spółka osiągnie też wyższy niż w poprzednich dwóch kwartałach poziom przychodów, w wysokości 828 mln zł, wykazując dodatnią dynamikę na sprzedaży wszystkich grup produktowych.

Natomiast, w ujęciu narastającym skumulowana EBITDA za 9 miesięcy 2018 r. wyniesie 3,7 mln zł, co oznacza, że spółka odrobi stratę odnotowaną po pierwszym półroczu 2018 r.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Po dość trudnym pierwszym półroczu, Unimot w III kwartale znacząco poprawił swoje wyniki finansowe – wyjaśnia Adam Sikorski, prezes Unimot. – Według naszych wstępnych wyliczeń, w omawianym kwartale spółka odnotowała wzrosty wolumenów i wartości EBITDA we wszystkich podstawowych segmentach działalności, a osiągnięte przychody ze sprzedaży są wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Istotny wpływ na lepsze wyniki tego kwartału miały wyższe poziomy marż, jakie Unimot wypracował na sprzedaży oleju napędowego oraz LPG. Ponadto spółka odzyskała dużą część kosztów, które poniosła w poprzednich dwóch kwartałach w związku z obsługą sprzedaży oleju napędowego, zgodnie z poprzednim stanem prawnym – podsumowuje Adam Sikorski.

Warto podkreślić, że na poprawę sytuacji Unimot mają wpływ także zmiany, jakie zaszły w zarządzie spółki w drugiej połowie sierpnia br. Przypomnijmy, że decyzją rady nadzorczej ze stanowiska prezesa został wówczas odwołany Maciej Szozda, a na czele zarządu stanął Adam Sikorski – dotychczasowy przewodniczący rady nadzorczej i współzałożyciel spółki. Zgodnie ze złożoną deklaracją, nowy prezes Unimot znacznie szybciej i efektywniej realizuje planowane działania restrukturyzacyjne w Grupie, co przekłada się na optymalizację kosztów. Efekty tych działań będą widoczne już w wynikach za IV kwartał 2018 r., a w pełni – od początku 2019 r.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.