Dyrektor bp Polska: Trend convenience przyspiesza

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Zmienił się model podróżowania, zmieniły oczekiwania Klientów, pojawiły się możliwości, których wcześniej nie było. Chyba mało kto wyobraża sobie stację bez gastronomii i sklepu. A potrzeby i oczekiwania naszych Klientów kształtują ofertę na bp. Firma bp stale poszerza ofertę o nowe produkty i usługi, coraz mocniej wchodząc w segment convenience. Ten trend obserwujemy od dawna. I teraz widzimy przyspieszenie jego realizacji. – pisze na łamach publikacji „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2022” Ewa Wadas, dyrektor działu sklepów bp Polska.

Ewa Wadas Stacje Paliw Sprzedaz Detaliczna RAPORT

Stacje bp jak centra kompleksowej obsługi

Szukamy i realizujemy coraz więcej rozwiązań takich, których potrzebują nasi Klienci. Wszyscy chcemy coraz więcej swoich potrzeb realizować szybko i w jednym miejscu. Finalnie stacje należące do bp przekształcą się w centra kompleksowej obsługi kierowców. Będzie można w nich szybko zaspokoić wiele potrzeb życia codziennego. W perspektywie krótkoterminowej stawiamy na rozwój unikalnej oferty Wild Bean Café. Jest to ważny element w naszej strategii. Możliwość realizacji kilku podstawowych potrzeb w jednym miejscu, w tym samym czasie jest elementem naszej odpowiedzi na oczekiwania Klientów. Dla nich liczy się czas, wygoda i gotowe rozwiązania. Szczególnym zaufaniem cieszą się kanapki oraz hot dogi z selekcji Makłowicz, które poleca Pan Robert Makłowicz.

Dopasowana oferta

Staramy się dopasować naszą ofertę do potrzeb Klientów w drodze. Stąd na stacjach autostradowych serwujemy cieple śniadania i obiady oraz rozwijamy ofertę deserów. Ważnym elementem oferty są pakowane kanapki, które Klienci mogą zjeść w trakcie podróży i ofertę „na potem” będziemy konsekwentnie rozwijać. Pamiętamy też o Klientach, którzy świadomie rezygnują z mięsa i stąd oferta produktów roślinnych m.in. burger vege, który jest jednym z bestsellerów. Realizacja kilku misji zakupowych w jednym czasie, najwyższa jakość kawy WBC oraz szeroka oferta foodowa premium to powody, dla których Klienci wybierają nasze stacje.

Integracja usług

Perspektywa średnio i długoterminowa to dalsza integracja oferowanych usług. Będą one się zmieniać wraz z dalszym rozwojem digitalizacji, elektromobilności oraz zakupów online. Będziemy stawiać na nowoczesne rozwiązania. Między innymi wprowadzimy usługę elektrycznych ładowarek na stacjach oraz będziemy rozwijać opcję zakupów spożywczych zarówno poprzez inwestycje w infrastrukturę i wyposażenie sklepu bezpośrednio na stacji, jak i rozwiązania IT wspierające zakupy na odległość. Dodatkowe serwisy i rozszerzenie oferty spożywczej będą istotnym elementem stacji przyszłości, którą kształtować będą potrzeby naszych Klientów. Nowa rzeczywistość koncentruje się wokół customer experience i e-commerce: wygody, elastyczności, bezpieczeństwa i technologii.

Dopasowanie do sytuacji

Nauczyliśmy się, jak żyć i funkcjonować z wirusem, jak sobie radzić z tym, czego doświadczamy. Przyzwyczailiśmy się do rygorystycznych procedur związanych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i stosowania środków ochrony. Warto dodać, że firmy – w tym także bp – bardzo często reagują na obecną sytuację znacznie bardziej restrykcyjnie niż nakazuje sanepid. W czasie lockdownów oczywiście brakowało nam obecności Klientów na stacji. Mimo to mogliśmy się cieszyć z popularności naszych przekąsek i kaw, które były i dalej są chętnie zamawiane w opcji na wynos lub home delivery.

Plany rozwoju

Na pewno pozostaniemy w modelu dostaw home delivery i będziemy ją rozwijać. W ofercie stacji przez całą dobę mamy produkty marki Wild Bean Cafe oraz pozostały asortyment, w sumie ponad 700 produktów. Kurierzy dostarczają produkty do późna w nocy i od wczesnych godzin rannych, także w weekendy i święta. Z pewnością dostępność oferty bp 24/7 jest naszą przewagą konkurencyjną. Dostawy do domu są i myślę, że będą się rozwijać jako komplementarny kanał sprzedaży. Bogata oferta gastronomiczna i sklepowa oferowana przez bp i dostępna całodobowo znakomicie się w ten koncept wpisuje.

Źródło: „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2022” (wydawca: BROG B2B)

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Stacje Paliw Sprzedaż Detaliczna RAPORT 2022

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Opublikowano: 27.10.2022
Aktualizacja: 27.10.2022