W 2012 roku chcielibyśmy osiągnąć 10 proc. udział w rynku detalicznym – informuje Krzysztof Kopeć z biura prasowego Grupy Lotos. W drugim kwartale tego roku segment detaliczny marki Lotos zanotował zysk operacyjny w wysokości 3,7 miliona złotych.
Przychody ze sprzedaży wzrosły o 18,5 proc. kwartał do kwartału i o 20,3 proc. rok do roku. Sprzedaż detaliczna – przede wszystkim w związku ze wzrostem liczby stacji własnych i partnerskich – zwiększyła się od kwietnia do czerwca o 4,6 proc. (rok do roku) oraz o 12,6 proc. (kwartał do kwartału). Lotos do 2012 r. chce osiągnąć 10 proc. udział w rynku detalicznym.
Grupa Lotos jest pionowo zintegrowanym koncernem naftowym prowadzącym działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej oraz dystrybucji i sprzedaży szerokiego asortymentu produktów i towarów naftowych. Działa zarówno na rynku hurtowym jak i detalicznym. Sprzedaż detaliczna odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem sieci stacji paliw: własnych, partnerskich oraz patronackich. Grupa Kapitałowa Lotos posiada drugą co do wielkości sieć stacji paliw w Polsce.
Lotos posiada 317 stacji, w tym najwięcej, bo 153 stanowią stacje ajencyjne (tzw. CODO). Koncern ma także sporą ilość stacji franczyzowych – 102 tego typu obiekty. 62 stacje sieci Lotosu to stacje patronackie (DODO).