Nielsen: kupujemy mniej kosmetyków i… papieru toaletowego

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +12 proc., ale w zestawieniu t18. vs t17. 2020 spadła -6 proc. Wartość sprzedaży online w t18. vs t17. 2020 również spadła i to aż o -30 proc.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: piwo +31 proc., majonez, ketchup, musztarda +25 proc. oraz kiełbasy +11 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do twarzy -51 proc., bułki – 25 proc., papier toaletowy -15 proc.

– Majówkowe menu Polaków jest niezmienne. Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem. Te produkty zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę. Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12 proc., a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek. W tym czasie Polacy kupili też mniej produktów FMCG przez internet, niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Na wartość sprzedaży koszyka wpłynęły szczególnie produkty o wysokich spadkach. To wciąż kosmetyki, ale ostatnio również papier toaletowy. Po spektakularnych ponad 50 proc. wzrostach sprzedaży tego produktu na początku pandemii, to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, a zamiast masowych zakupów, potrzebne produkty nabywają teraz na bieżąco.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.