Trend innowacyjnych słodyczy

Konsumenci przyzwyczajeni do codziennego widoku sklepowych półek, nieustannie poszukują nowych doświadczeń i wrażeń smakowych. To determinuje marki spożywcze, aby uważnie obserwować trendy żywnościowe i odpowiadać na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku.

Dziś dla konsumentów liczy się zarówno smak, dostępność, jak i gramatura, rozmiar oraz dotychczasowe doświadczenia z marką i przesłanie płynące z komunikacji produktu.

Innowacyjność wśród przekąsek to przede wszystkim dynamiczne dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Słodycze to już nie tylko forma nagrody lub pocieszenia. Konsumenci sięgają po nie również pomiędzy posiłkami, aby dodać sobie energii. Wciąż jednak szukają odpowiednich, które nie będą powodowały wyrzutów sumienia.

Zupełnie nową kategorię przekąskową wprowadziła na rynek marka Bakalland – Ba!rdzo Bakaliowa Tabliczka to odpowiedź na tradycyjne czekolady z dodatkiem bakalii. Nowy produkt odwrócił klasyczne proporcje. Ponad 70 proc. bakalii zostało oblane 25 proc. czekolady. To odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy poszukują pożywnej przekąski, jednak wciąż o przyjemnościowym charakterze i słodkim smaku. Linia składa się z pięciu smaków – kawa z kokosem, kawa z pomarańczą, śliwka i czarna porzeczka, żurawina i wiśnia oraz solone arachidy i migdały. To wartość dodana, która wpływa na wybory konsumenckie konkretnego produktu w ulubionym smaku.

– Innowacyjność Ba!rdzo Bakaliowych Tabliczek to także niespotykane dotąd w regularnej sprzedaży rozmiar i gramatura przekąski. Dotychczas obecne na rynku tabliczki czekoladowe ważyły średnio 100 g, przy czym nie stanowiły docelowo produktu do spożycia „na raz”. Mogło być to problematyczne zarówno dla konsumentów, którzy dzielili je na kilka porcji, co mogło stwarzać problem z przechowaniem i transportem, oraz decydujących się na spożycie takiego produktu w całości, a dla których taka porcja okazała się wówczas za duża i zbyt sycąca. Naszą propozycją są tabliczki, które składają się z pasty daktylowej z dodatkiem bakalii i suszonych owoców (ponad 70 proc.) oblane czekoladą (25 proc.). Ich rozmiar, kwadratowa forma, a przede wszystkim gramatura – 65 g – stworzyły nową półkę produktową wśród przekąsek i słodyczy, która spotyka się z dużym uznaniem wśród konsumentów. To nie tylko idealna porcja produktu przyjemnościowego do zjedzenia „na raz”, ale również jego wygodna forma umożliwiająca zabranie ze sobą słodkiej przekąski wszędzie tam, gdzie może najść na nią ochota – mówi Małgorzata Strzelec, Product Group Manager marki Bakalland.

Producenci chcący utrzymać wysoką sprzedaż produktów powinni nieustannie odpowiadać na popyt rynku. W kategorii słodkich przekąsek zmiany potrafią zachodzić dynamicznie. Mogą one zarówno wskazywać nowy kierunek działań, jak i mocno ograniczyć dotychczasowy.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.