100 stacji MOYA na koniec 2013 roku

Udostępnij artykuł

Jak długo sieć MOYA działa na polskim rynku i ile obecnie posiada stacji?

Sieć stacji paliw MOYA zadebiutowała na targach paliwowych w maju 2009 r. Do końca 2009 r. podpisaliśmy dziesięć umów współpracy z czego jeszcze w tym samym roku oddaliśmy do użytku pięć stacji w nowej wizualizacji. Obecnie, po półtora roku działalności, mamy podpisanych 26 umów współpracy i oddanych 18 stacji w barwach MOYA. Do końca roku powinniśmy otworzyć kolejnych siedem stacji, tak więc rok 2010 planujemy zamknąć liczbą 25 działających obiektów w sieci MOYA. Ponadto, w listopadzie zostanie otwarta pierwsza stacja własna Anwim-u w barwach MOYA w miejscowości Gzowo k. Serocka. Stacja w Gzowie ma być dla nas obiektem modelowym i zarazem szkoleniowym

Jakie są plany rozwoju na najbliższy rok?

Pierwotnie Anwim zakładał budowę sieci 50 stacji w ciągu 5 lat – po 10 stacji rocznie. W związku z dużym zainteresowaniem koncepcją MOYA, obecnie mowa jest o przyrostach rzędu 25 stacji rocznie i 100 stacjach na koniec 2013 r.

Czy MOYA planuje rozwój przez stacje własne czy franczyzowe?

Sieć stacji paliw MOYA w głównej mierze pozostanie siecią franczyzową. Na chwilę obecną nie planujemy szybkiego tempa przyrostu stacji własnych, ale nie wykluczone jest, że w ciągu 3-4 lat otwarte zostaną kolejne własne obiekty ANWIM w barwach MOYA.

Co wyróżnia ofertę MOYA w porównaniu do ofert franczyzowych największych koncernów?

Chcąc odnosić sukces na rynku paliw, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, czego oczekują od nas klienci oraz z tego, gdzie są słabe i mocne punkty naszej konkurencji. Elementy projektu MOYA takie jak: jednolity wygląd zewnętrzny stacji, dbałość o standard obsługi klienta, jednolity ubiór kasjerów, nowoczesny wzór mebli, kąciki kawowe Caffe MOYA nie odbiegają od tego co proponują koncerny. Klient przyjeżdżający na stację oczekuje najwyższego standardu obsługi i oferowanych produktów, dlatego sieć MOYA tak mocno stawia na te kwestie. Chcąc realizować wspólne programy lojalnościowe (na stacjach MOYA funkcjonuje karta lojalnościowa MOYA VIP) oraz wprowadzić karty flotowe – własną MOYA FIRMA oraz obce UTA i DKV – musieliśmy zadbać o wspólny program komputerowy do zarządzania sprzedażą paliw i produktów na stacji. Zatem i w tym aspekcie nie odróżniamy się od największych koncernów. Warto podkreślić, że szukając Partnerów do współpracy sięgamy nie tylko po duże stacje położone przy najbardziej ruchliwych trasach, ale skłonni jesteśmy rozmawiać ze stacjami mniejszymi, w nieco gorszych lokalizacjach, którymi koncerny póki co się nie interesują. Myślę też, że szybkość podejmowania decyzji, niestandardowe i indywidualne podejście do każdego partnera oraz pozostawienie partnerom dużej swobody w modelowaniu wielu zapisów w umowie jest tym wszystkim co przemawia na naszą korzyść.

Jaki jest pomysł sieci na rozwój sprzedaży pozapaliwowej?

Anwim dla wzmocnienia marki MOYA planuje wprowadzenie do sprzedaży na stacji kilku produktów z logo MOYA. Pierwszy z tych produktów – zimowy płyn do spryskiwaczy – pojawia się na stacjach w tym miesiącu. Mamy jeszcze kilka pomysłów na produkty z logo MOYA, ale realizować je będziemy sukcesywnie nie zapominając o tym, że naszym podstawowym biznesem jest sprzedaż paliw.