W badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy SCA przez Easyresearch/Questback zapytano 2500 Europejczyków o ich zwyczaje toaletowe w miejscu pracy. Polacy są skrupulatni, jeśli chodzi o mycie rąk po wizycie w toalecie, 86 proc. respondentów utrzymuje, że myje ręce zawsze, a 14 proc. – przeważnie.
Badanie wykazało także, że 37 proc. Polaków jest zdania, że toaleta w miejscu pracy często sprawia wrażenie brudnej.
Tylko 17 proc. zapytanych uważa, że toaleta jest zawsze czysta. 12 proc .respondentów korzysta ze służbowej toalety rzadko lub wcale, wolą poczekać i skorzystać z toalety domowej. Gdy toaleta jest brudna, Polacy mówią o tym kolegom z pracy – tylko 13 proc. respondentów powstrzymuje się od komentarza. 37 proc. biorących udział w badaniu komentuje to wprost.
Poproszeni o wskazanie najważniejszych cech toalety Polacy mówią, że musi być posprzątana i ładnie pachnąca, zaopatrzona w mydło w płynie i papierowe ręczniki, kosze powinny być opróżnione, a sama toaleta powinna znajdować się w odosobnionym miejscu. Mniej ważne jest natomiast nowoczesne wyposażenie toalet oraz dostępność nakładek na deskę sedesową. Aż 55 proc. Polaków boi się zarażenia chorobami podczas korzystania z toalety w miejscu pracy.
Badanie "Europejski barometr opinii nt. toalet publicznych" zostało wykonane z okazji Światowego Dnia Toalet, który obchodzimy 19 listopada – wydarzenia zainicjowanego przez organizację non-profit World Toilet Organization – w celu uwidocznienia problemów występujących w sanitariatach na całym świecie. W badaniu firmy SCA wzięło udział 300 Polaków, w sumie swoją opinię wyraziło 2500 Finów, Belgów, Niemców, Anglików, Francuzów, Polaków i Szwedów. W badaniu w równym stopniu uczestniczyli mężczyźni i kobiety w wieku od 20 do 64 lat.