Batony najchętniej kupowane na stacjach

Udostępnij artykuł

Sprzedaż słodyczy na stacjach benzynowych w 90 proc. ogranicza się do produktów impulsowych. Konsumenci, którzy na stacji chcą kupić słodki upominek, najczęściej sięgają po Ptasie Mleczko i Wedlowskie Baryłki oraz ponadczasową Pasjonatę. Produkty Wedla są zawsze eleganckim i sprawdzonym pomysłem na czekoladowy prezent.

Rynek słodyczy w Polsce nadal wykazuje tendencję wzrostową, pomimo spowolnienia dynamiki tego wzrostu. Największy udział w rynku słodyczy ma segment czekolad, na drugim miejscu uplasowały się praliny i ciastka, osiągając podobny udział w rynku. Praliny to jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii słodyczy w Polsce, która generuje coraz większe zyski. Co charakterystyczne tendencja ta dotyczy zarówno pralin sprzedawanych na wagę, jaki i tych w gotowych opakowaniach. Cały czas sprzedaje się dużo cukierków oraz batonów i wafli. Pomimo tego, że rynek słodyczy w Polsce znacznie rozwija się, to przeciętny polski konsument pod względem ilości spożywanych słodyczy nadal pozostaje w tyle, w stosunku do większości konsumentów Unii Europejskiej, co stwarza duży potencjał dla producentów tej grupy produktów.

W styczniu 2010 r. właściciel spółki Cadbury-Wedel został kupiony przez amerykańskiego potentata spożywczego Kraft Foods, Komisja Europejska nie chcąc dopuścić do zmonopolizowania praktycznie przez Krafta rynku czekolad w Polsce, (a także w Rumunii) nakazała sprzedaż Wedla (logo, sklepów, sieci pijalnii czekolady i fabryki w Warszawie). Przetarg trwał do końca czerwca 2010 r. – nowym właścicielem został japoński koncern wielobranżowy Lotte Group. Ceny nie ujawniono, lecz szacunki wskazują na kwotę około 1mld zł.