BP zapowiada rozwój sieci stacji i gastronomicznej

Udostępnij artykuł

Jak zapewnia prezes Kucharski, BP chce wzmocnić swoją sieć 30 stacjami partnerskimi i własnymi. Sieć dokładnie przygląda się przetargom na miejsca obsługi podróżnych, a w kolejce do zagospodarowania są MOP-y na trasach S3 i A4. – Trzeba jednak podkreślić, że wygrane w tym roku przetargi niekoniecznie przełożą się na tegoroczne otwarcia stacji – podkreśla Bogdan Kucharski.
 
Partnerzy sieci BP mogą też spodziewać się w tym roku możliwości uruchomienia punktów Wild Bean Cafe. Jak podkreśla prezes Kucharski, oferta skierowana będzie do wybranych partnerów, którzy mogą dać gwarancję, że udźwigną taką inwestycję, a rozszerzona działalność gastronomiczna na ich stacjach jest opłacalna. Przy składaniu konkretnej oferty BP będzie brało pod uwagę, czy inwestycja w gastronomię na stacji ma charakter greenfield, czy też chodzi o adaptację istniejącego punktu i podniesienie go do standardów WBC.
 
W Polsce BP rozpoczęła swoją działalność w roku 1991. Od tego czasu zainwestowała w naszym kraju ponad 800 mln dolarów. Znajduje się w pierwszej dwudziestce polskich firm. BP Polska SA z siedzibą w Krakowie prowadzi w Polsce działalność na terenie całego kraju w ramach wielu sektorów.
Zgodnie z danymi Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego na koniec 2009 roku BP było na polskim rynku wiceliderem pod względem liczby stacji posiadając łącznie 384 stacje. To o 25 obiektów więcej niż na koniec 2008 roku.