CBRE: Rynek handlu stawia na format convenience

Udostępnij artykuł
Rynek handlowy intensywnie rozwija się w kierunku segmentu „convenience”, wypełniając nisze na lokalnych rynkach niewielkimi obiektami z podstawową ofertą zakupową: supermarketem, dyskontem, modą, elektroniką, artykułami drogeryjno-aptecznymi.

W 3 kw. 2020 r. sieci handlowe i obiekty handlowe były skoncentrowane na działaniach służących odbudowywaniu sprzedaży. Aktywność przynosiła efekty: odwiedzalność i obroty stopniowo rosły. W ciągu trzech pierwszych kwartałów na rynku pojawiło się ponad 140.000 m kw. nowej powierzchni handlowej, natomiast dostarczenie kolejnych 120.000 m kw. jest zapowiedzianych do końca roku.

W konsekwencji szacuje się, że nowa podaż w 2020 r. wyniesie jedynie o 10 proc. mniej niż w roku poprzednim, co pokazuje, że pandemia Covid-19 nie spowodowała opóźnień w projektach na zaawansowanym etapie planowania lub budowy.

Rynek handlowy intensywnie rozwija się w kierunku segmentu „convenience”. Analiza poziomu pustostanów w 8 największych aglomeracjach Polski wskazuje na wzrost średniego wskaźnika o 0,7 pp w sierpniu 2020 r. względem końca 2019 r. To stosunkowo niewiele, biorąc pod uwagę niecodzienną sytuację związaną z wpływem pandemii na funkcjonowanie rynku handlowego.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.