Chcemy stale powiększać sieć stacji paliw

Udostępnij artykuł

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej sieci detalicznej. Posiadamy obecnie prawie 2600 stacji paliw na czterech różnych rynkach – dodaje Sławomir Jędrzejczyk.

– Należy także podkreślić, że mamy na tyle dużą sieć i nasze udziały w polskim rynku stale rosną, bo wynoszą obecnie ponad 32 proc., że koncentrujemy się głównie na wzroście tzw. przelewu na stacje, na poprawie efektywności, a także na sprzedaży pozapaliwowej. Te wszystkie elementy mają na celu osiągnięcie przez nasz koncern jak największego zysku operacyjnego. Będziemy obserwowali rynek i jeżeli jakieś sieci detaliczne będą na sprzedaż to będziemy takie procesy analizować – ale to absolutnie nie jest nasz priorytet – informuje wiceprezes zarządu PKN Orlen.

Według najnowszych danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego za III kwartał 2010 roku PKN Orlen uplasował się na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o liczbę stacji paliw w Polsce. Płocki koncern posiada obecnie1698 stacji paliw.

Biorąc pod uwagę całą działalność Orlenu nie można również zapomnieć o stacjach działających po logo Bliska – jest ich obecnie 446. Orlen zajmuje pierwsze miejsce na podium nieprzerwanie od pięciu lat. W grudniu 2005 roku liczba stacji koncernu wynosiła aż 1917 by w roku 2006 osiągnąć swój rekordowy wynik z ilością 1924 stacji. Kolejne lata niestety wykazały tendencję spadkową i kolejno pod koniec roku 2008 Orlen posiadał 1803 stacje, zaś w roku 2009 – 1747 stacji paliw.