– Wyszliśmy, jak się dziś okazuje, ze słusznego założenia, że wysokość cen i usług będzie zależeć od siły argumentacji, od naszej liczebności, a przede wszystkim od dyscypliny we wspólnych przedsięwzięciach. Stowarzyszenie powstało więc dla stacyjników, którzy cenią niezależność i nie chcą się wiązać na tak krępujących zasadach, jakie oferują umowy patronackie, a tym bardziej umowy franczyzowe koncernów – dodaje prezes zarządu.
Marka "Delfin", liczy aktualnie ponad 100 stacji paliwowych na terenie całego kraju. Około 20 z nich jest w tzw. pełnym brendzie, czyli spełniających wszystkie wymagania wizualizacyjne (kolorystyka, logo, ubrania firmowe, instrumenty sprzedażowe). Pozostałe, (choć należą do sieci) sprzedają pod brendem uproszczonym (np. tylko flagi lub logo na stacji).
"Delfin" to przede wszystkim wspólne zasady postępowania grupy przedsiębiorców wobec firm i instytucji, z którymi współpracują oraz klientów, dla których uruchomili swoją działalność. Początki ich konsolidacji sięgają lat 90, choć za oficjalny początek ich działalności uważa się spotkanie w 2000 roku w Ryni nad Zalewem Zegrzyńskim i powołanie Stowarzyszenia Niezależnych Operatorów Stacji Paliw z siedzibą w Sopocie. Jego celem było i jest wspieranie rozwoju niezależnych stacji paliw, ochrona rynku przed monopolizacją, wspieranie ważnych inicjatyw gospodarczych członków. Ponadto prowadzenie analiz, doradztwa prawnego i technicznego, kształtowania dobrych relacji i klimatu zrozumienia pomiędzy przedstawicielami administracji i biznesu. Od samego początku priorytetem działalności SNOSP- u było tworzenie wspólnej sieci stacji paliwowych, działających na podobnych zasadach i pod wspólnym logo. Skutecznym do tego narzędziem stała się właśnie spółka Delfin, powołana do życia w 2002 roku.