Najważniejszą kwestią jest wyznaczenie strategicznych punktów gdzie mają znajdować się źródła światła. Dopasowane oświetlenie półek i regałów do towarów, które się tam znajdują, często powoduje zwiększenie sprzedaży produktów.
Zalecane oświetlenie to takie, które posiada wysoki współczynnik oddawania kolorów (żarówki, halogeny, świetlówki, lampy sodowe, lampy metalohalogenkowe). Uwagę należy zwrócić również na dopasowanie odcieni do kolorystyki produktów na półkach. Towary o ciepłej kolorystyce powinniśmy oświetlać źródłami "ciepłymi". Zimnym światłem natomiast, eksponujemy produkty o zimnej kolorystyce. Oświetlenie główne sklepu powinno być jednolite i w tym samym odcieniu.
Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie opraw oświetleniowych, które zasłaniają źródło światła przed bezpośrednim ich widzeniem w sytuacji gdy klienci zwracają wzrok na produkty. Dodatkowo warto zastosować światło zewnętrzne, oświetlające równomiernie, takie jak TCS czy TLD.
Coraz bardziej popularnym oświetleniem staje się także oświetlenie oparte na technologii Power LED. Charakteryzuje się ono dużą optymalizacją kosztów ponoszonych za elektryczność oraz o wiele lepszą wydajnością i trwałością działania. Najlepszym jego zastosowaniem jest oświetlanie pojedynczych produktów bądź też grup produktów oddalonych nieco od siebie.