Na tle pozostałych paliw ciekłych autogaz wydaje się najbardziej stabilny cenowo. Co prawda notowania jego cen w kwietniu w stosunku do marca uległy pewnym wzrostom, ale skoki cen tego paliwa nie charakteryzują się taką dynamiką, jak w przypadku benzyny czy oleju napędowego. Autogaz od dłuższego czasu miał tendencję spadkową jeśli chodzi o wolumeny zużycia w Polsce. Przełomowym momentem, który zapoczątkował spadki, był rok 2008, a zniżka konsumpcji wynosiła około od trzech do pięciu procent rocznie.
Obecnie bardzo znaczące podwyżki cen benzyn i oleju napędowego przełożyły się na ponownie zwiększone zainteresowanie gazem płynnym. Należy jednak pamiętać, że nawet przy obecnych kolejkach w warsztatach montujących instalacje gazowe nasycenie rynku autami napędzanymi LPG nie osiągnie takiego poziomu, by szybko odwrócić ten trend. Nadal z rynku znikają auta z instalacjami starszych generacji, które trafiają na złom. Miały one znacznie większy apetyt na LPG, niż obecnie produkowane samochody. Niemniej jednak, jeśli autogaz pozostanie w ciągu najbliższych miesięcy na poziomie cenowym odpowiadającym do 50 proc. ceny benzyny, należy przypuszczać, że trend spadkowy w użyciu tego paliwa może zostać zahamowany.