Dynamiczny rozwój rynku stacji paliw

Udostępnij artykuł

To zróżnicowanie ma na celu zaspokojenie potrzeb różnych grup klientów. Przez ostatnie dwie dekady nastąpił bardzo duży postęp technologiczny na rynku stacji paliw. Stacje benzynowe stały się bardziej ekologiczne, łatwiejsze w obsłudze i przyjazne dla klientów. Nastąpiła istotna zmiana w ofercie dostępnych produktów i usług na stacjach. Jest to niewątpliwie związane z tendencjami rynkowymi i ze zmianą preferencji klientów stacji.

W celu zwiększenia konkurencyjności, sieci stacji paliw kierują swoją ofertę do różnych grup klientów. Oferta stacji Statoil 1-2-3 jest skierowana do klientów, którzy cenią sobie szybką i sprawną obsługę, poszukują niskich cen paliw, a jednoczenie chcą mieć pewność, co do wysokiej jakości oferowanych paliw.

Stacje segmentu ekonomicznego Statoil 1-2-3 funkcjonują przy niższych kosztach operacyjnych. W konsekwencji tego oferta cenowa tych stacji jest jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Dla klientów ceniących niższe ceny paliw, wygodę i szybkość, oraz nieobawiających się nowoczesnych technologii, doskonałą ofertę stanowią również stacje automatyczne, które funkcjonują w ramach segmentu stacji ekonomicznych Statoil 1-2-3.

Nabycie przez Statoil Poland sieci 16 stacji St1 w Polsce zwiększyło liczbę stacji paliw Statoil w kraju; wzmocnieniu uległa pozycji firmy na rynku. Obecnie sieć stacji Statoil liczy 336 obiektów, w tym 75 stacji segmentu ekonomicznego. Nabycie sieci 16 stacji St1 w Polsce umożliwiło Statoil Poland wejście w nową formułę prowadzenia biznesu i zdobycie kolejnych doświadczeń. Sieć stacji segmentu ekonomicznego Statoil 1-2-3 (w tym stacje automatyczne) będzie się nadal rozwijać i stanowić będzie istotną część działalności biznesowej Statoil w Polsce. Proces zmiany znaku firmowego St1 na Statoil 1-2-3 zostanie przeprowadzony w ciągu najbliższych kilku miesięcy.