To zróżnicowanie ma na celu zaspokojenie potrzeb różnych grup klientów. Przez ostatnie dwie dekady nastąpił bardzo duży postęp technologiczny na rynku stacji paliw. Stacje benzynowe stały się bardziej ekologiczne, łatwiejsze w obsłudze i przyjazne dla klientów. Nastąpiła istotna zmiana w ofercie dostępnych produktów i usług na stacjach. Jest to niewątpliwie związane z tendencjami rynkowymi i ze zmianą preferencji klientów stacji.
W celu zwiększenia konkurencyjności, sieci stacji paliw kierują swoją ofertę do różnych grup klientów. Oferta stacji Statoil 1-2-3 jest skierowana do klientów, którzy cenią sobie szybką i sprawną obsługę, poszukują niskich cen paliw, a jednoczenie chcą mieć pewność, co do wysokiej jakości oferowanych paliw.
Stacje segmentu ekonomicznego Statoil 1-2-3 funkcjonują przy niższych kosztach operacyjnych. W konsekwencji tego oferta cenowa tych stacji jest jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Dla klientów ceniących niższe ceny paliw, wygodę i szybkość, oraz nieobawiających się nowoczesnych technologii, doskonałą ofertę stanowią również stacje automatyczne, które funkcjonują w ramach segmentu stacji ekonomicznych Statoil 1-2-3.
Nabycie przez Statoil Poland sieci 16 stacji St1 w Polsce zwiększyło liczbę stacji paliw Statoil w kraju; wzmocnieniu uległa pozycji firmy na rynku. Obecnie sieć stacji Statoil liczy 336 obiektów, w tym 75 stacji segmentu ekonomicznego. Nabycie sieci 16 stacji St1 w Polsce umożliwiło Statoil Poland wejście w nową formułę prowadzenia biznesu i zdobycie kolejnych doświadczeń. Sieć stacji segmentu ekonomicznego Statoil 1-2-3 (w tym stacje automatyczne) będzie się nadal rozwijać i stanowić będzie istotną część działalności biznesowej Statoil w Polsce. Proces zmiany znaku firmowego St1 na Statoil 1-2-3 zostanie przeprowadzony w ciągu najbliższych kilku miesięcy.