W tym roku dyskusja skupiona jest na trzech tematach: rozwoju sektora paliwowego, szans i zagrożeń dla operatorów, a także rozwoju stacji jako nowoczesnego punktu handlowo-usługowego.
W debacie wezmą udział analitycy runku oraz członkowie zarządów spółek paliwowych, które mają kluczowe znaczenie dla kształtu całego rynku. Do grona uczestników Forum należą również producenci towarów i dostawcy usług dla tego sektora. Do prelegentów należy prezes Lotos Paweł Lisowski, CEO BP Europa SE Bogdan Kucharski, Paweł Mosak, członek zarządu OLPP i dyrektor ds. sprzedaży detalicznej Orlenu Marek Podstawa. Wśród zaproszonych przedstawicieli partnerów branży paliwowej znajdują się m.in. Martin Princ, area development manager sieci franczyzowej Subway czy członek zarządu Grupy Eurocash Pedro Martinho. Organizacje branżowe reprezentują m.in. dyrektor generalny POPiHN Leszek Wieciech czy Bernd Schnittler, prezes i sekretarz generalny Union of European Petroleum Independents.
Forum Rynku Paliwowego PetroTrend od jedenastu lat gromadzi przedstawicieli kadry zarządzającej i managerów spółek paliwowych, których głos ma kluczowe znaczenie dla kształtu rynku paliwowego. Tradycją już jest, że w konferencji biorą udział prezesi, członkowie zarządów oraz osoby odpowiedzialne za rozwój i inwestycje, a także przedstawiciele producentów i dystrybutorów działających na tym rynku.
Organizatorem konferencji jest BROG Media Biznesu – wiodącą firmą komunikacji biznesowej w Polsce. Swoje usługi BROG kieruje do zarządów oraz menedżerów kierujących firmami i instytucjami działającymi na rynkach: handlu detalicznego, ochrony zdrowia i usług medycznych, paliw oraz rynku horeca.
Firma od 15 lat dostarcza aktualne informacje rynkowe oraz zapewnia profesjonalny kanał komunikacji marketingowej "business-to-business". W tym celu wykorzystuje nowoczesne narzędzia komunikacji: spotkania biznesowe, konferencje, portale internetowe oraz czasopisma biznesowe.