– Coraz więcej kierowców przyzwyczaiło się do tego, że jest to miejsce, w którym nie tylko można zatankować, ale także wypić kawę i posilić się – uważa Andrzej Krawczyk.
– Największym sieciowym graczem w tym segmencie rynku jest McDonald’s – na 244 restauracje w Polsce aż 169 działa w formule McDrive, z których wiele jest umiejscowionych przy stacjach paliw. Z kolei rozwijana przez AmRest sieć KFC liczy 16 lokali działających przy stacjach benzynowych. Zainteresowany tego typu lokalizacjami jest także Subway, który niedawno otworzył pierwszy lokal znajdujący się przy stacji paliw BP w Pyrzowicach – wymienia Andrzej Krawczyk.
– Takie lokalizacje posiada Pizza Dominium np. na warszawskim Bemowie, przy stacji Statoil. Od niedawna na tym rynku jest obecny także nowy gracz – sieć Comfort Restaurant, która rozpoczęła swój rozwój przed kilkoma miesiącami od uruchomienia lokalu franczyzowego w Żywcu przy stacji Statoil. W 15 lokalizacjach przystacyjnych działa sieć restauracji z kuchnią polską – Leśne Runo. Niedawno Polskie Jadło ogłosiło wejście ze swoimi minipierogarniami na stacje Lotosu – podsumowuje ekspert z ARSS.
Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych, która opracowała raport zajmuje się badaniem takich obszarów jak franczyza – franchising oraz budowa i zarządzanie systemami sieciowymi. Firma dostarcza klientom rozwiązania w zakresie tworzenia i funkcjonowania systemów sieciowych – własnych, franczyzowych, agencyjnych, licencyjnych i dystrybucyjnych. Akademia specjalizuje się także w tematyce badań marketingowych, w szczególności w zakresie badań tajemniczy klient.