– Tylko z tego tytułu koszty te wyniosą w 2010 r. wyniosą około kilkadziesiąt milionów złotych – dodaje przedstawiciel gdańskiego koncernu.
– Inne koszty poniesione na dostosowanie produkcji i logistyki związane z paliwami z dodatkiem biokomponentów w większości zostały poniesione w latach ubiegłych i w chwili obecnej nie rzutują zasadniczo na koszty wykonania NCW, chociaż nie możemy mówić ,że ich nie ma – wyjaśnia Bogdan Janicki.
Ministerstwo Gospodarki zaproponowało, aby Narodowy Cel Wskaźnikowy w 2011 roku wyniósł 6,2 proc. Następnie NCW ma rosnąc – w 2012 roku ma wynieść 6,65 proc, a w 2016 r. już 8,45 proc.
Narodowy Cel Wskaźnikowy określa minimalny udział biokomponentów i innych paliw odnawialnych w ogólnej ilości paliw ciekłych i biopaliw ciekłych zużywanych w ciągu roku kalendarzowego w transporcie, liczony według wartości opałowej.
Grupa Lotos to drugi po PKN Orlen polski koncern paliwowy. W roku 1995 Rafineria Gdańska S.A. rozpoczęła tworzenie sieci patronackich stacji paliw, a w 1996 roku powołała spółkę zależną Stacje Paliw Rafinerii Gdańskiej Sp. z o.o. Jej zadaniem była budowa i zarządzanie siecią stacji paliw. W listopadzie 2002 roku, w wyniku restrukturyzacji wewnętrznej Rafinerii Gdańskiej, której celem było utworzenie obecnej Grupy Lotos, Spółka została przekształcona w Lotos Paliwa Sp. z o.o. Spółka Lotos Paliwa otrzymała zadanie zbudowania jednolitej sieci stacji paliw. Od grudnia 2003 roku do prywatnych właścicieli stacji paliw adresowany jest System Partnerstwa Handlowego Lotos.