Jak zapewnia Intermarché, firma chce być najtańszą siecią na rynku, dlatego z myślą o swoich klientach zdecydowała się nie podwyższać cen po nowym roku. – Zależy nam na utrzymaniu najniższych cen na rynku – informuje Daniel Prałat, dyrektor generalny sieci.
– Ta decyzja jest również efektem kalkulacji finansowych. Wyliczyliśmy, że na przeprowadzenie wszelkich zmian związanych ze zmianą stawek podatkowych, musielibyśmy jednorazowo przeznaczyć 500 tys. zł. Środki te poświęcimy na obniżenie cen w naszych sklepach – dodaje Daniel Prałat.
Na rynkach stacji paliw Grupa Muszkieterów obecna jest od ponad 30 lat. W Europie funkcjonuje już ponad 1700 nowoczesnych stacji Intermarché. Od 2002 r. firma działa również w Polsce. Stacje paliw Intermarche położone są w bezpośrednim sąsiedztwie supermarketów.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 170 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa grupy licząca obecnie 151 supermarketów Intermarché oraz 71 sklepów Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. W 2009 r. jej obroty przekroczyły 3,27 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska. Plany strategiczne grupy zakładają ekspansję sieci głównie w małych i średnich miejscowościach, o wielkości do 70 000 mieszkańców.