PKN Orlen stale rozwija usługi gastronomiczne przy swoich stacjach. Na koniec czerwca 2010 roku liczba punktów gastronomicznych w ramach Stop Cafe i Stop Cafe Bistro wyniosła 612. Na koniec września tego roku Orlen posiada już 618 tego typu obiektów.
Pierwsze Stop Cafe Bistro w Polsce otwarte zostało pod koniec stycznia 2008 r. w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej. Koncept szybko zyskał uznanie w oczach klientów stacji Orlen, którzy w natłoku codziennych spraw i ciągłym pośpiechu chcieli znaleźć chwilę odpoczynku w podróży i przy tym zjeść coś smacznego. Wkrótce lawinowo zaczęły uruchamiać się kolejne punkty gastronomiczne na stacjach.
Pod koniec 2008 roku było już 409 kącików kawowych Stop Cafe oraz 26 punktów Stop Cafe Bistro. W kolejnym roku przybyło 13 kącików kawowych oraz 124 punkty z ofertą rozszerzoną – Bistro. W pierwszym półroczu 2010 r. uruchomiono 38 dodatkowych punktów Stop Cafe Bistro.
Zdaniem Andrzeja Krawczyka, partnera zarządzającego w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych sieci koncernów paliwowych chętnie inwestują we własne marki gastronomiczne, które działają w formule barów kawowo-przekąskowych. – Na ponad 800 stacjach tych sieci można zjeść ciepłą przekąskę – ocenia Andrzej Krawczyk. Poza Orlenem własne koncepty gastronomiczne ma także BP, Statoil i Lotos. – Na ponad 200 stacjach BP działa Wild Bean Cafe, serwujące m.in. kanapki, tortille i ciasta. Statoil na swoich 300 stacjach ma hot dogi. Przy 115 stacjach Lotos także funkcjonują moduły z hot dogami i zapiekankami, które wkrótce zostaną uzupełnione o pierogi – wymienia Andrzej Krawczyk. Własną sieć gastronomiczną planuje także uruchomić Shell.