Na kolejnych pozycjach znalazły się: przyzwyczajenie do marki, a także cena produktu – w ten sposób olej wybiera 10 proc. ankietowanych kierowców. Dla 8 proc. badanych przy wyborze oleju silnikowego istotna jest rekomendacja produktu.
W badaniu zapytano kierowców samochodów ciężarowych także o sytuację branży transportowej. Według nich największym problemem jest zły stan dróg (51 proc.). Wysoka cena paliwa przeszkadza 10 proc. kierowców, a niskie zarobki 9 proc. Tylko 8 proc. trakerów narzeka na brak autostrad, a 6 proc. uważa, że największym problemem branży jest silna konkurencja.
Badania zostały przeprowadzone w maju i czerwcu 2010 roku podczas objazdowej imprezy Mobil 1 Tour w sześciu miastach Polski (Bydgoszcz, Toruń, Zielona Góra, Leszno, Częstochowa, Tarnów) na grupie ponad 1tys. 800 kierowców aut osobowych oraz podczas 17 Trakerskich Spotkań w Krakowie wśród ponad 300 kierowców ciężarówek. Pytania dotyczyły m.in. odpowiedniego utrzymania samochodu, miejsca ekologii w motoryzacji oraz sytuacji w branży transportowej.
ExxonMobil, który jest autorem badań, to największa międzynarodowa spółka olejowa i gazowa notowana na giełdzie. Jest także największą firmą rafinującą i sprzedawcą produktów petrochemicznych, a jej przedsiębiorstwo chemiczne jest jednym z największych na świecie.