Kolporter zarabia na wzroście sprzedaży FMCG

Udostępnij artykuł

Od stycznia do marca 2011 roku Kolporter S.A. osiągnął wynik na działalności operacyjnej na poziomie 17 mln zł, EBITDA wyniosła 22,5 mln zł. Wynik finansowy brutto Kolportera to 15 mln zł. Dla porównania 2010 rok spółka zakończyła z roczną sprzedażą na poziomie 3,4 mld zł, zyskiem brutto ponad 41 mln zł i wskaźnikiem EBITDA na poziomie 72 mln zł.

– Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja w ramach jednego podmiotu spółek Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 r. wynikami – mówi Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera, odpowiedzialny za finanse i relacje inwestorskie. – W 2011 r. przewidujemy wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Dynamika wzrostu poszczególnych pozycji wynikowych – EBITDA, zysku operacyjnego brutto i netto – będzie z pewnością jeszcze wyższa. Sprzedaż prasy jest stabilna, wyraźny wzrost widzimy natomiast w obszarze FMCG, usług elektronicznych oraz sprzedaży we własnej sieci detalicznej.

Dystrybucja towarów FMCG to jeden z kluczowych segmentów działalności Kolportera. Spółka jest jednym z największych dystrybutorów prasy i towarów FMCG w naszym kraju. Kolporter jest właścicielem ponad 870 saloników prasowych (w tym blisko 70 salonów premium Top-Press), rozwija również sieć własnych sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór. Spółka zbudowała największą w Polsce sieć 20 000 terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również akceptację kart płatniczych oraz inne usługi elektroniczne. Jeszcze w tym roku Kolporter planuje debiut giełdowy.