Koncerny preferują właścicieli działających stacji

Udostępnij artykuł

– Franczyza na rynku dystrybucji detalicznej paliw staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Koncerny paliwowe, które posiadają ofertę franczyzową, kierują ją zarówno do właścicieli działających już stacji, jak i do inwestorów gotowych dopiero wejść w ten biznes. Nie ukrywają jednak, że to ta pierwsza grupa stanowi dla nich szczególnie łakomy kąsek – uważa Andrzej Krawczyk.

– Niestety niezależni właściciele stacji są wciąż dość oporni na zachęty koncernów i tylko niewielka część z nich decyduje się podjąć taką współpracę. W rezultacie działające stacje stanowią często niewiele ponad połowę wszystkich stacji franczyzowych przyłączanych co roku do sieci koncernów. Pozostałe to obiekty nowo wybudowane – podsumowuje ekspert z Akademii Rozwoju Systemów sieciowych.

Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych zajmuje się badaniem takich obszarów jak franczyza – franchising oraz budowa i zarządzanie systemami sieciowymi. Firma dostarcza klientom rozwiązania w zakresie tworzenia i funkcjonowania systemów sieciowych – własnych, franczyzowych, agencyjnych, licencyjnych i dystrybucyjnych. Akademia specjalizuje się także w tematyce badań marketingowych, w szczególności w zakresie badań tajemniczy klient.