– Przewidujemy, że nadal będzie postępować proces konsolidacji sieci stacji paliw z jednoczesnym wzrostem znaczenia umów partnerskich i franczyzowych. Siła brandu, powszechność programów o charakterze lojalnościowym, rozwój sieciowej oferty pozapaliwowej spowodują, że prywatne i niezależne stacje paliw będą zmuszone do włączenia się do sieciowych programów partnerskich – ocenia Marek Podstawa.
– Obecnie na rynku detalicznej sprzedaży paliw w Polsce najprężniej rozwijają się właśnie stacje franczyzowe. Wielu operatorów niezależnych, wobec konkurencji koncernów czy hipermarketów, zamyka nierentowny biznes i wchodzi pod skrzydła partnera, z dobrze postrzeganą na rynku marką. Oferty franczyzowe w różnym stopniu ustalają wzajemne prawa i obowiązki stron podejmujących współpracę. O ile zawsze zawierają wyłączność na zakup paliw od franczyzodawcy, o tyle w różny sposób określają zależność w zakresie oferty pozapaliwowej i wymaganych standardów – dodaje marek Podstawa.
– PKN Orlen program francyzyzy rozpoczął z końcem 2002 r. Od tego czasu pozostaje niezmiennie liderem w ilości włączanych stacji. Posiada obecnie największą liczbę stacji franczyzowych w Polsce. Do końca 2010 r. planujemy rozwinąć sieci stacji franczyzowych do 390 obiektów. Rozwój sieci detalicznej PKN Orlen w oparciu o stacje franczyzowe wpisany jest w strategię koncernu na najbliższe lata – podsumowuje dyrektor sieci sprzedaży detalicznej PKN Orlen.