Lotos-Air BP z nowymi cysternami

Trzy nowe cysterny lotniskowe zasilą warszawską bazę spółki Lotos-Air BP Polska. Pojazdy, poza standardowymi operacjami tankowania samolotów, będą wykorzystywane również podczas świadczenia usług roztankowywania paliwa, w trakcie przeglądów lub awarii maszyn lotniczych.

Pomimo pandemii, która dotknęła również rynek paliw lotniczych, spółka Lotos-Air BP Polska sfinalizowała właśnie zamówienie złożone jeszcze na początku ubiegłego roku i zakupiła trzy cysterny lotniskowe. Nowo nabyte zestawy, poza standardowymi operacjami tankowania samolotów, umożliwią również ich roztankowanie, które zazwyczaj ma miejsce w sytuacjach, kiedy samolot wymaga serwisowania lub przeglądu.

– W takich przypadkach konieczne jest opróżnienie zbiorników pojazdów. Paliwo ze statku powietrznego musi zatem powrócić do cysterny lub też zbiornika stacjonarnego. Dzięki trzem nowym pojazdom wyposażonym w dodatkowy wąż, służący procesowi roztankowania, spółka Lotos-Air BP Polska będzie w stanie częściej oferować klientom taką usługę – mówi Maciej Kowalski, prezes zarządu Lotos-Air BP Polska.

Nowe zestawy lotniskowe są jednocześnie największymi cysternami Lotos-Air BP Polska. Pojemność każdej z nich przekracza 40 tys. litrów, co pozwala na optymalizację czasu operacji tankowania największych statków powietrznych, którymi dysponują klienci spółki. Cysterny trafią do portu lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, który jako jedyny w kraju regularnie obsługuje jedne z największych samolotów pasażerskich na świecie, jak Airbus A350, Airbus A330, Boeing 777, czy też Boeing 787.

Dodatkowymi atutami nowego sprzętu spółki są najnowocześniejsze systemy zabezpieczeń, które zapewniają niezbędne bezpieczeństwo zarówno pasażerom, operatorom wykonującym prace, jak i otaczającemu środowisku. Należą do nich: potrójny system zabezpieczenia przeciwprzepełnieniowego, system zabezpieczający Interlock, składający się z kilkunastu czujników zabezpieczających układy pojazdu, system oparowy zabezpieczający przed wydostawaniem się oparów podczas załadunku cysterny oraz suchozłącza.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– PAŹDZIERNIK-LISTOPAD 2020 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.