Lotos Kolej ma nowe Traxxy

Udostępnij artykuł

Oprócz lokomotyw na platformie Bombardiera Lotos Kolej używa również od sierpnia ub.r. trzech pojazdów Siemens Eurosprinter, których dzierżawę przedłużono w listopadzie 2010 r. – Tylko dzięki konsekwentnym inwestycjom w nowoczesny tabor trakcyjny Lotos Kolej jest w stanie wozić więcej towarów na coraz dalsze odległości. Ze wszystkich operujących w Polsce przewoźników towarowych Lotos Kolej obsługuje pociągi na najdłuższej średniej odległości przewozu z których najdłuższa jest relacja Gdańsk-Jasło – powiedział Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos.

W 2010 r. Lotos Kolej przewiozła w sumie ok. 8,4 mln ton produktów, co dało spółce 7-procentowy udział w krajowym rynku przewozów towarowych. Większość ubiegłorocznej pracy przewozowej zostało wykonane tańszą w eksploatacji trakcją elektryczną. W tym roku Lotos Kolej zakłada wielkość przewozów na poziomie ok. 10 mln ton. Pomogą w tym m.in. nowe lokomotywy spalinowe Traxx DE. – Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku – podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. – Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas Traxxów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji w STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku do testów na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe – kończy dyrektor Smoter.

Spółka zamierza także inwestować w modernizację oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. W planach na najbliższe dwa lata Lotos Kolej ma także zakończenie rozbudowy układu torowego wraz z komputerowym systemem sterowania ruchem na terenie stacji zakładowej.

Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos SA, należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Lotos Kolej koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos, świadcząc usługi transportowe na terenie całego kraju. Firma eksploatuje obecnie 90 lokomotyw różnych typów.