Lotos nr 1 na polskim rynku olejów

Udostępnij artykuł

W tyle z udziałami szacowanymi na 20 proc. pozostał Castrol. Badania wskazują, że w ubiegłym roku, co czwarty użytkownik samochodu osobowego mającego od 3 do 5 lat wybierał oleje Lotos, co daje tej marce pozycję lidera we wskazanym segmencie.

Bez konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, obejmującej m.in. współpracę z koncernem KIA i Subaru nie byłoby możliwe umocnienie marki Lotos jako lidera rynku olejowego w Polsce.

– Obaj producenci reprezentują dwa ważne i oczekiwane przez kierowców elementy rynku samochodowego. KIA daleko w tyle pozostawiła większość konkurentów, z których mało, kto zdecydował się na wprowadzenie standartowej 7 letniej gwarancji – zaznacza Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki Lotos Oil. – Natomiast Subaru, to od wielu lat klasa sama dla siebie w kategorii samochodów wyczynowych i sportowych. Krótko mówiąc pracujemy z najlepszymi.

Oleje Lotos to od wielu lat synonim najwyższej jakości i technologicznego zaawansowania. To produkty spełniające ciągle rosnące wymagania producentów silników i kierowców, ale również produkty charakteryzujące się olbrzymim potencjałem dalszego rozwoju rynkowego.

– Kluczem do sukcesu jest konsekwencja wdrażanych rozwiązań i determinacja wszystkich pracowników. Zarówno tych związanych z produkcją, jak i handlem. Handlem we wszystkich jego obszarach – podkreśla Jacek Neska, prezes zarządu spółki Lotos Oil. – Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że opinia i przekonanie o jakości produktów danego producenta związane z obecnością w jednym segmencie rynku ma swoje przełożenie na inne grupy konsumentów. Rynek to zespół naczyń połączonych – dodaje.

Lotos Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej Lotos. W ramach koncernu spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Sztandarowym produktem firmy jest rodzina olejów silnikowych Lotos. Marka ta jest najbardziej znana marką na polskim rynku olejowym. Drugą marka olejową kierowaną do użytkowników profesjonalnych jest rodzina olejów TURDUS. W czerwcu 2009 roku do sprzedaży trafiła gama ultranowoczesnych syntetycznych olejów silnikowych Lotos QUAZAR. Tym samym oferta spółki Lotos Oil wzbogaciła się o zupełnie nową linię olejów premium. Produkty oferowane przez Lotos Oil spełniają wymagania najsurowszych norm. Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania Jakością, zgodnym z międzynarodową normą ISO 9001: 2000. Lotos Oil, jako pierwsza spółka grupy kapitałowej Lotos otrzymała certyfikat systemu zarządzania jakością zgodny z wymaganiami systemu AQAP 2110. Całość procesów produkcyjnych objęta jest normą ISO 9001: 2000. W 2008 roku spółka podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z firmą LUBRIZOL, w dziedzinie technologii dodatków smarnych. Lotos Oil jest członkiem Association Technique de L’Industrie Européene des Lubrifiants. Stowarzyszenie to zrzesza najważniejszych producentów i sprzedawców olejów silnikowych w Europie.