Nieco inaczej prezentuje się wynik finansowy obszaru detalicznego w segmencie produkcji i handlu Lotosu porównując wyniki za trzeci kwartał 2010 z analogicznym okresem roku poprzedniego. W trzecim kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 465,2 mln zł i były o 96,7 mln zł niższe niż w tym roku. Wzrost wyniósł więc równo 20,8 proc.
Nieco gorzej prezentuje się wynik operacyjny obszaru detalicznego koncernu. O ile w trzecim kwartale 2009 uplasował się on na poziomie16,9 mln zł to już w tym samym okresie tego roku wyniósł on 7,2 mln zł. Koncern zanotował więc w tym zakresie 57,4 proc. spadek.
Jak tłumaczy koncern Lotos, w porównaniu do trzeciego kwartału 2009 roku osiągnięty wynik był niższy w związku z niższą średnią jednostkową marżą detaliczną na sprzedaży paliw i na sprzedaży usług na stacjach własnych.
Z kolei sprzedaż detaliczna wzrosła w stosunku do drugiego kwartału tego roku o 11,1 proc. Sprzedaż na stacjach CODO i DOFO należących do Lotosu w trzecim kwartale tego roku wyniosła 178,1 tys. ton i była o 17,8 tys ton. większa niż w drugim kwartale 2010 roku. Wzrost w zakresie sprzedaży obszaru detalicznego nastąpił także porównując trzeci kwartał 2010 z tym samym okresem 2009 – wyniósł on dokładnie 7,4 proc.