Lotos: Spadek sprzedaży prasy na stacjach

Udostępnij artykuł

W ostatnich trzech kwartałach gdański koncern odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży sklepowej. – Pierwsze III kwartały sprzedaży towarów i usług sklepowych należy uznać za udane – informuje przedstawiciel biura prasowego. Jeżeli wziąć pod uwagę poszczególne kategorie sprzedażowe to najwyższe wzrosty uzyskano w kategoriach: gastronomia: 80 proc., art. tytoniowe: 10 proc., napoje: prawie 10 proc.. Kilkuprocentowe wzrosty osiągnęły także oleje, prepaidy oraz chemia samochodowa.

Rok 2010 był niezwykle ważny dla Grupy Lotos. Zgodnie z planem kończony jest (ponad 99 proc. realizacji) Program 10+. Firma zwiększyła swoje możliwości przerobu ropy naftowej o 75 proc., równocześnie pogłębiając przerób surowca.

Ważnym wydarzeniem jest podjęcie współpracy z największym polskim portem lotniczym, lotniskiem warszawskim im. F. Chopina, w celu budowy bazy paliwowej. Lotnisko to będzie kolejnym po Gdańsku portem, gdzie Lotos uruchomi bezpośrednie dostawy paliw lotniczych. Warto również wymienić stworzenie przez Grupę Lotos i inne podmioty – CEEP, czyli Central Europe Energy Partners. To pierwsza branżowa organizacja z Europy Środkowej, posiadająca stałe przedstawicielstwo przy Unii Europejskiej. Idea powołania stowarzyszenia spotkała się z powszechnym uznaniem i poparciem, ponieważ priorytetem polityków, biznesu i władz w UE jest bezpieczeństwo produkcji i dostaw energii.