Koncern skupi się na dalszym rozwoju struktur handlowych w oparciu o rozbudowywaną sieć dystrybucji i efektywną logistykę produktów, a także na dynamicznym rozwoju działalności tradingowej w obszarze handlu ropą i produktami naftowymi.
W segmencie hurtowej sprzedaży paliw celem strategicznym jest dalsze konsekwentne umacnianie pozycji rynkowej:
• 30 proc. udział w krajowym rynku paliw
• sprzedaż przewyższająca o 15 proc. potencjał produkcyjny paliw w rafinerii Grupy Lotos S.A. w Gdańsku
W segmencie detalicznej sprzedaży paliw Lotos stawia na dynamiczny rozwój ogólnopolskiej sieci stacji paliw, jako w pełni kontrolowanego i wysokoefektywnego kanału sprzedaży produktów dzięki:
• uzyskaniu 10 proc. udziału w krajowym rynku detalicznym przed 2015 rokiem
• dalszy rozwój sieci stacji oraz intensyfikację sprzedaży
W grupie olejów smarowych celem koncernu jest utrzymanie pozycji lidera na rynku krajowym, a w innych grupach produktów optymalizacja efektu ekonomicznego poprzez wykorzystanie zasobów i uwarunkowań rynkowych. Dodatkowo w celu maksymalizacji marży zintegrowanej Lotos skoncentruje się na optymalnym wykorzystaniu aktywów oraz koordynacji działań w kluczowych obszarach łańcucha dostaw: planowaniu, zaopatrzeniu, produkcji oraz dystrybucji. Dzięki rozbudowanym zdolnościom przerobowym, w ramach Programu 10+, Lotos będzie kontynuować politykę dywersyfikacji kierunków i źródeł dostaw ropy poprzez:
• utrzymanie dostępności do źródeł zaopatrzenia w ropę dostarczaną transportem rurociągowym i morskim
• elastyczny dobór gatunków i kierunków dostaw surowca w celu maksymalizacji marży zintegrowanej
• zwiększenie aktywności na międzynarodowym rynku ropy naftowej
• zwiększenie roli własnego wydobycia w zaopatrzeniu w surowiec