Pierwsze stacje w sieci Lotos Optima oferują olej napędowy i benzynę bezołowiową 95. Placówki dysponują miejscami parkingowymi. Znajdują się w nich także w sklepy o powierzchni ok. 30 m2, w których można kupić podstawowe produkty – kawę, hot-dogi, słodycze, napoje, itd. Na liście asortymentowej znalazły się produkty czołowych marek.
Obiekty należące do segmentu ekonomicznego znajdują się w Warszawie przy ul. Pułkowej (na wysokości ul. Wóycickiego oraz ul. Farysa) oraz przy ul. Wybrzeże Gdyńskie (w pobliżu Centrum Olimpijskiego PKOl).
– Nowe stacje Lotos Optima to doskonała okazja do zatankowania najwyżej jakości paliw w optymalnej cenie. O ich jakości świadczy fakt, że gdańska rafineria jest jednym z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Unii Europejskiej – wyjaśnia Maciej Szozda, wiceprezes i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos S.A.
Nowy brand zaprezentowało podczas tegorocznych XVIII Międzynarodowych Targów Stacja Paliw. – W ciągu trzech dni stoisko, na którym prezentowaliśmy ofertę Lotos Optima odwiedziła rekordowa liczba osób. Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci stacji własnych oraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami w ramach systemu franczyzowego – informuje Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa.
Lotos Optima, to nie tylko korzyść dla samych kierowców. To również idealna szansa na rozwój biznesu w ramach partnerskiej współpracy z renomowanym i pewnym dostawcą paliw. Obiekty nowego typu będą w każdym aspekcie „zoptymalizowane”, co znajdzie odzwierciedlenie w ściśle zdefiniowanej ofercie paliwowej i pozapaliwowej.
Na stacjach Lotos Optima nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia programu lojalnościowego Navigator. Akceptowane będą natomiast karty flotowe Lotos Biznes oraz pozostałe karty płatnicze.
Optymalizacja oferty pozwoli na ograniczenie kosztów i tym samym stworzenie atrakcyjniejszych warunków cenowych dla tych klientów, którzy koncentrują się na ekonomice podróżowania, nie są natomiast zainteresowani dodatkowymi benefitami świadczonymi przez sieć premium.
Priorytetem w obszarze sprzedaży detalicznej Lotosu jest uzyskanie 10-procentowego udziału w rynku detalicznym, co zapisano w strategii na lata 2011-2015. Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć ten proces jest uzupełnienie cieszącej się dużym powodzeniem klientów sieci premium o segment ekonomiczny. Do końca 2011 roku Lotos Paliwa zamierza uruchomić ok. 50 obiektów pod marką Lotos Optima.