Grupa Lotos S.A. zajęła wysokie II miejsce w sektorze firm energetycznych w najnowszej edycji rankingu atrakcyjności pracodawców opracowanym przez międzynarodową firmę Antal International. Swoje opinie na temat pracodawców wyraziło ponad 1900 polskich specjalistów i menedżerów z różnych branż. Jako najbardziej pożądane cechy pracodawcy, u którego chciałoby się znaleźć zatrudnienie zostały wymienione – wielkość i prestiż firmy, oraz jej styl zarządzania i kultura organizacyjna.
Polscy specjaliści i menedżerowie najchętniej podjęliby pracę w dużych firmach, cieszących się odpowiednim prestiżem. Ale równie istotną cechą pożądanego pracodawcy powinien być właściwy styl zarządzania i wysoka kultura organizacyjna. Menedżerowi poszukujący atrakcyjnej pracy najczęściej chcieliby znaleźć zatrudnienie w korporacjach lub firmach międzynarodowych. Wiedzę o firmie zdobywają najczęściej z biuletynów informacyjnych firm i od znajomych pracujących w danym przedsiębiorstwie. Wysoką ocenę, w rankingu otrzymują ci pracodawcy, którzy budując silną markę i potencjał spółki, tworzą jednocześnie sprzyjające warunki pracy, które umożliwiają rozwój zawodowy pracowników.
– Tak wysoka ocena atrakcyjności Lotosu, jako pożądanego pracodawcy na rynku, to ogromna satysfakcja. Miejsce w gronie liderów utwierdza nas w przekonaniu, że we właściwy sposób dbamy o relacje zarówno z naszymi pracownikami, jak i naszym otoczeniem. Dobry wizerunek i opinię o spółce budują przede wszystkim pracownicy, to oni są ambasadorami Lotosu. Cieszymy się, że doceniają oni działania zarządu związane z dbałością o ich sprawy, o edukację, rozwój kariery zawodowej, a także o prawidłową komunikację wszystkiego, co się w spółce dzieje – mówi Joanna Tyszka, dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi grupy Lotos S.A.
Trafność takich działań Lotosu i innych wyróżniających się pracodawców, potwierdzają autorzy rankingu. Przy tworzeniu wizerunku firmy niezwykle istotna jest współpraca działu HR z zarządem, w celu ustalenia, jakie wartości są dla firmy najważniejsze, w jaki sposób firma planuje je realizować oraz jak zadba o prawidłową komunikację swoich działań. Wybór i wdrożenie właściwych systemów motywacyjnych oraz ścieżek rozwoju zawodowego buduje zdaniem specjalistów dobrą marką pracodawcy i ułatwia mu znalezienie najlepszych pracowników.