Lotos: Wzrost sprzedaży pozapaliwowej

Udostępnij artykuł

Najwyższe wzrosty Grupa Lotos uzyskała w kategoriach: gastronomia: 80 proc., art. tytoniowe: 10 proc., napoje: prawie 10 proc.. Kilkuprocentowe wzrosty osiągnęły także oleje, prepaidy oraz chemia samochodowa. Największe spadek w kategorii dotknął prasę: –18 proc. 

W drugim kwartale tego roku segment detaliczny marki Lotos zanotował zysk operacyjny w wysokości 3,7 miliona złotych.

Przychody ze sprzedaży wzrosły o 18,5 proc. kwartał do kwartału i o 20,3 proc. rok do roku. Sprzedaż detaliczna – przede wszystkim w związku ze wzrostem liczby stacji własnych i partnerskich – zwiększyła się od kwietnia do czerwca o 4,6 proc. (rok do roku) oraz o 12,6 proc. (kwartał do kwartału). Lotos do 2012 r. chce osiągnąć 10 proc. udział w rynku detalicznym.

Grupa Lotos jest pionowo zintegrowanym koncernem naftowym prowadzącym działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej oraz dystrybucji i sprzedaży szerokiego asortymentu produktów i towarów naftowych. Działa zarówno na rynku hurtowym jak i detalicznym. Sprzedaż detaliczna odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem sieci stacji paliw: własnych, partnerskich oraz patronackich. Grupa Kapitałowa Lotos posiada drugą co do wielkości sieć stacji paliw w Polsce.