W Europie skonsolidowany zysk operacyjny w 2010 roku wyniósł 8 proc. – Każdego dnia ponad 62 mln klientów wybiera naszą restaurację. W 2010 roku kontynuowaliśmy nasze wysiłki, by stać się dla naszych klientów ulubionym miejscem i sposobem jedzenia – powiedział prezes firmy Jim Skinner.
– W Europie wzrost sprzedaży w McDonald’s dał się odczuć mimo złej pogody, zwłaszcza w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Francja i Rosja są najlepszymi rynkami w tym segmencie, a wzrost przychodu operacyjnego wyniósł tu 2 proc. W Europie do wzrostu przyczynił się fakt, że jesteśmy skoncentrowani na poprawianiu jakości obsługi klienta przez remonty w restauracjach czy rozszerzanie oferty obsługi w systemie drive-thru – stwierdza firma w oświadczeniu.
Zdaniem przedstawicieli spółki, wzrost sprzedaży w USA był zaś spowodowany m.in. innowacjami w menu, takimi jak Chicken McNuggets czy McRib. Na tym rynku sieć kontynuowała wzbudzanie lojalności względem marki przez promocję Monopoly i wprowadzenie napoju Caramel Mocha do konteptu McCafe.
McDonald’s dysponuje około 32,2 tys. barów szybkiej obsługi w około 120 krajach na całym świecie. Plany na 2010 rok zakładały otwarcie 1 tys. nowych restauracji. Sieć rozpoczęła działalność w Polsce w 1992 roku, wraz z otwarciem pierwszej restauracji w Warszawie. Obecnie działa w Polsce ponad 240 lokali sieci.