Pandemia koronawirusa miała i nadal ma negatywny wpływ na cały rynek kolejowy. Pomimo mniejszego zapotrzebowania na transport różnych grup produktowych, Lotos Kolej wzmocniła swoją pozycję. Udziały gdańskiej spółki w rynku przewozowym za ostatnie miesiące są jednymi z najwyższych w historii.
Sytuację związaną z COVID-19 odczuł zarówno krajowy, jak i międzynarodowy rynek przepływu towarów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, praca przewozowa spadła aż o 12,93 proc. względem analogicznego okresu w odniesieniu do roku ubiegłego. Spółka Lotos Kolej odnotowała spadek na poziomie 3,43 proc. Ten wynik przełożył się na zwiększony udział w rynku. Usługi przewozowe dla klientów były realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami.
W miejsce kontraktów, które zostały zawieszone z powodu lockdownu (przykładem może być znaczne zmniejszenie w tym okresie zapotrzebowania na transport produktów ropopochodnych, a w szczególności paliwa Jet A-1 używanego przez branżę lotniczą), spółka pozyskała nowe zlecenia przewozowe. Każdy realizowany transport nabrał szczególnego znaczenia, a pracownicy z należytą starannością wykonywali swoje obowiązki służbowe.
Ostatni czas był niezwykle wymagający dla całej branży kolejowej. Pomimo tego Lotos Kolej, poprzez skuteczne decyzje oraz zintensyfikowane działania logistyczno-operacyjne, zgodnie z danymi opublikowanymi przez UTK, w 2020 roku w okresie styczeń–lipiec, zwiększyła swój udział w rynku pod względem pracy przewozowej z 9,49 proc. do 10,53 proc. Skuteczność podjętych działań miała szczególne przełożenie na wynik osiągnięty w maju, kiedy spółka przewiozła 11,47 proc. towarów na krajowym rynku, co jest drugim najlepszym miesiącem pod względem udziałów w historii Lotos Kolej.
Wyższy procent pracy przewozowej w stosunku do pozostałych podmiotów świadczących usługi przewozu towarów koleją, to przede wszystkim efekt wytężonych działań, które cechuje dbałość o jakość oferowanych usług.
STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
– Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całego przemysłu i była sprawdzianem dla wielu firm. Wygrali ci, którzy potrafili szybko dostosować się do nowej sytuacji i pracować efektywnie. Przykładem jest spółka Lotos Kolej, drugi największy kolejowy przewoźnik w Polsce, która w tym trudnym okresie potrafiła zwiększyć swój udział w rynku – mówi Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy Lotos.
– Lotos Kolej to marka wypracowana od lat. Elastycznie dostosowujemy się do potrzeb rynkowych, co w konsekwencji procentuje dobrymi wynikami. Statystyki nie są dla nas najważniejsze, jednak potwierdzają efektywnie wykonywaną pracę. Dzięki wprowadzonym działaniom zapobiegawczym oraz dobrym relacjom biznesowym, potrafiliśmy nawet w najtrudniejszym okresie przewieźć wysoki wolumen towarów i osiągnąć satysfakcjonujący wynik finansowy – tłumaczy Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
W tak trudnym dla gospodarki okresie w Lotos Kolej utrzymano ciągłość operacyjną. Wdrożono program antykryzysowy uwzględniający również ochronę miejsc pracy, dzięki czemu w spółce nie doszło do redukcji etatów. Założony plan zatrudnienia jest realizowany. W najbliższym czasie rozpocznie się kurs na stanowisko manewrowego, którego adepci zasilą zasoby kadrowe spółki.
– Pomimo mniejszego zapotrzebowania na transport paliw i produktów ropopochodnych w okresie pandemii, udział Lotos Kolej w krajowym rynku przewozów wzrasta. Wszelkie działania zarządcze mają na celu konsekwentny rozwój spółki, w której niezwykle istotną rolę pełnią nasi pracownicy – podkreśla Jaromir Falandysz, wiceprezes zarządu Lotos Kolej.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.