Wręcz przeciwnie. Latem rośnie liczba odwiedzających myjnie – szczególnie w pobliżu najpopularniejszych tras lub wyjazdów z dużych miast. Warto więc zadbać , by myjnia pozostawała w stanie pełnej sprawności.
Właściciel myjni nie może zapominać o konieczności zlecania możliwie częstych przeglądów serwisowych myjni. Latem, poza regularnym przeglądem co trzy miesiące, zalecany jest kontakt z serwisem nawet raz w miesiącu – oczywiście warto uzależnić taką decyzję od zaobserwowanych zmian natężenia ruchu na myjni. Z pozoru zamawianie dodatkowych wizyt mechaników może wyglądać na dodatkowy i zbędny wydatek. Wystarczy jednak pomyśleć o kosztach wymiany zniszczonych lub rozregulowanych części, a następnie policzyć straty wynikające z ewentualnych przestojów stanowisk do mycia. Wbrew popularnej opinii, częste serwisowanie myjni naprawdę pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy.
W okresie zimowym właściciel myjni musi zadbać usuwanie wypłukanego żwiru i soli, a także pamiętać o konieczności odśnieżania dachu i dojazdu do urządzenia myjącego. Z kolei latem – w okresie wzmożonego ruchu na myjni – uwagę należy skupić na bieżącym serwisowaniu sprzętu oraz zagadnieniach eksploatacyjnych. Zwracamy szczególnie uwagę na utrzymanie wysokiego poziomu środków czyszczących oraz preparatu do zmiękczania wody. Ten drugi jest szczególnie ważny. Jego brak wpływa negatywnie na jakość mycia oraz przyspiesza zużywanie się mechanicznych części myjni. Należy również zadbać o regularne czyszczenie osadników, odpływów oraz separatorów z liści, kamieni, smarów i innych nieczystości.
Myjnie samoobsługowe mają być z założenia łatwe w obsłudze. Producenci biorą to pod uwagę już podczas projektowania rozwiązania dla klienta. Oznacza to, że myjnia powinna przypominać urządzenie "plug & play", które nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów. Wysokie temperatury powietrza w okresie letnim nie wymagają specjalnego traktowania myjni, choć mogłoby się wydawać, że w tym czasie zastosowanie mogłyby znaleźć np. smary o wyższej gęstości. smary o wyższej gęstości. BKF projektuje swoje myjnie w taki sposób, żeby ich funkcjonowanie w ciągu całego roku nie wymagało od właścicieli żadnych poważniejszych zmian. Jedyne zabiegi związane z olejem jakie zalecamy naszym klientom latem, to kontrola koloru płynu. Świeży olej wygląda jak jasna, nieprzezroczysta zawiesina. W miarę zużywania ciemnieje i gęstnieje, jeśli przybierze kolor czarny, trzeba go jak najszybciej wymienić.
Reguła dotyczy również używanych środków czyszczących. Mechanizmy zostały zaprojektowane w sposób pozwalający na używanie jednego rodzaju środków chemicznych przez cały rok. Wysokie, letnie temperatury nie mają znaczenia dla ich wydajności czy bezpieczeństwa, podobnie jak temperatury poniżej zera. Zróżnicowanie na letnie i zimowe nie występuje także w przypadku programów mycia. One również zostały zoptymalizowane, dzięki czemu doskonale sprawdzają się zarówno w lecie, jak i zimą. Oczywiście przy sprzyjającej aurze klienci częściej używają programów do mycia lekkiego, szczególnie gdy panują wysokie temperatury i brakuje deszczu.
Do zmycia owadów i drobnych nieczystości z przedniej szyby oraz maski nie są potrzebne specjalne programy. Wystarczy odpowiednie ciśnienie wody i po kłopocie. Opłukana wodą karoseria oczywiście nie nabierze połysku, jednak powierzchowne mycie to stosunkowo popularny wariant "podróżniczy".
Zimą obroty myjni zmniejszają się, jednak latem zazwyczaj odnotowywany jest wzrost liczby klientów – szczególnie w punktach położonych w pobliżu często uczęszczanych tras lub dróg wyjazdowych z dużych miast. W sezonie urlopowym rośnie liczba podróżujących. Większa ilość wolnego czasu ułatwia także zatroszczenie się o wygląd posiadanego samochodu. Ludzie więcej podróżują w związku z urlopami, Sprzyja temu pogoda i temperatura. Warto dodać, że myjnie całodobowe odnotowują też zwiększony ruch o późniejszych godzinach w związku z dłuższymi dniami.