Wcześniej ogłoszony termin przekazania raportu PKN Orlen S.A. za trzeci kwartał 2011 roku ustalony był na 27 października 2011 roku. Raport z informacją o szacunkach wybranych danych finansowych i operacyjnych dla grupy kapitałowej Orlen za trzeci kwartał 2011 roku zostanie opublikowany 21 października 2011 roku zgodnie z wcześniej ogłoszonym terminem.
Raport sporządzono na podstawie § 103 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z 2009 roku nr 33 poz. 259 z późniejszymi zmianami)
Wyniki grupy Orlen w drugim kwartale 2011 r. kształtowały się pod presją niekorzystnych warunków makroekonomicznych: wzrostu cen ropy o 50 proc. (r/r), spadku modelowej marży rafineryjnej oraz dyferencjału URAL/Brent łącznie o 2,2 USD/bbl, a także negatywnego wpływu wysokich cen paliw na popyt rynkowy. Jednocześnie odnotowano znaczącą poprawę marży na produktach petrochemicznych o 74 EUR/t (r/r) do poziomu 795 EUR/t, a wzrost wolumenów sprzedaży w segmencie petrochemicznym oraz detalicznym przełożył się na wyższe o 1 proc. niż rok wcześniej łączne wolumeny sprzedaży. Na wynik dodatnio wpłynął także wzrost wyceny zapasów związany ze zwyżką cen ropy.
– Drugi kwartał 2011 r. pokazał wyraźnie, że choć sytuacja makroekonomiczna jest korzystniejsza niż w ostatnich latach, jest zdecydowanie zbyt wcześnie by mówić o stabilizacji. Dobre wyniki finansowe osiągnięte w drugim kwartale bieżącego roku zawdzięczamy przede wszystkim segmentowi petrochemicznemu. Nie byłoby to możliwe bez oddania do użytku najnowocześniejszej w Europie instalacji PX/PTA zlokalizowanej w Płocku i Włocławku. Jednocześnie podejmowaliśmy wysiłki zmierzające do pobudzenia popytu na paliwa, których cena z przyczyn niezależnych od koncernu znajdowała się pod silną presją ze względu na wzrost cen ropy i osłabianie się złotówki. Stąd liczne akcje promocyjne, które prowadziliśmy, by w miarę możliwości wychodzić naprzeciw oczekiwaniom polskich kierowców i dzięki temu wzmacniać rynkową pozycję koncernu – powiedział Jacek Krawiec, prezes zarządu PKN Orlen.