Olej napędowy arktyczny klasy dwa (ON A2) jest to olej napędowy spełniający wymagania wprowadzone rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. Nr 221, poz. 1441), odpowiadający również wymaganiom Polskiej Normy PN-EN 590:2006 dla arktycznej klasy dwa. Parametry niskotemperaturowe ON A2 zapewniają jego bezpieczne użytkowanie w temperaturach powyżej -32 st. C. – Na podstawie ostatnich certyfikatów jakościowych dla poszczególnych partii paliwa możemy stwierdzić, że w przypadku ON A2 efektywnie osiągany jest parametr temperatury blokady zimnego filtra na poziomie od -35 st. C do -40 st. C, czyli z dużym marginesem bezpieczeństwa – informuje biuro prasowe koncernu.
Wynik operacyjny płockiego koncernu, według metody wyceny LIFO – Last In, Firts Out – za trzeci kwartał 2010 roku, będzie najwyższy od początku 2009 roku. Szacowany jest on na sumę ponad 700 mln złotych.
Łączny, dodatni wpływ czynników makroekonomicznych obejmujących marżę rafineryjną i petrochemiczną, dyferencjał URAL/Brent, zmiany kursów zł względem walut obcych oraz wyższych wolumenów sprzedaży we wszystkich segmentach operacyjnych szacowany jest na około 0,5 mld zł rok do roku. Optymalizacja kosztów stałych i wynagrodzeń, niższa amortyzacja oraz dodatnie saldo na pozostałej działalności operacyjnej zwiększą wynik o około 0,1 mld zł rok do roku.