Łącznie kontroli poddano 401 obiektów. W 14 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości.
W przypadku oleju napędowego najczęściej wykrywano zbyt niską temperaturę zapłonu paliwa – w sześciu z ośmiu zakwestionowanych próbek. W próbkach benzyny od norm najczęściej odbiegała prężność par (3 na 5 przypadków), natomiast w B100 kwestionowano zawartość estru metylowego kwasów tłuszczowych.
Dla porównania warto dodać że w okresie od 15 stycznia do 31 maja 2010 r. UOKiK zakwestionował jakość 20 próbek paliwa pobranego ze stacji i – podobnie jak w bieżącym roku, nie stwierdził odstępstw od normy w paliwach oferowanych przez hurtownie.
Badane próbki muszą spełniać normy określone w rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych, które w tabelach zbiorczych są opisane poniższymi symbolami:
- G – Gęstość w temp. 15ºC
- MON – Motorowa liczba oktanowa MON
- RON – Badawcza liczba oktanowa RON
- S – Zawartość siarki
- Sf 100- Skład frakcyjny do temp. 100ºC odparowuje
- Sf 150 – Skład frakcyjny do temp. 150ºC odparowuje
- Sf-250 – Skład frakcyjny do temp. 250ºC odparowuje
- Sf-350 – Skład frakcyjny do temp. 350ºC odparowuje
- Sf-70 – Skład frakcyjny do temp. 70ºC odparowuje
- Sf-95% – Skład frakcyjny 95% (V/V) destyluje do temperatury
- Sf-FBP – Temperatura końca destylacji
- Sf-R – Pozostałość po destylacji
- TZ – Temperatura zapłonu
- VP – Prężność par, DVPE
- E – przekroczona zawartość eterów
- O – przekroczona zawartość tlenu
- Me – przekroczona zawartość metanolu
- B – przekroczona zawartość benzenu