Z raportu BTL Monitor 2010 wynika, że jedna trzecia klientów deklaruje przynależność do co najmniej jednego obecnego na polskim rynku programu lojalnościowego. Okazuje się, że najpopularniejszymi programami są te, które oferują stacje benzynowe, a także super i hipermarkety.
Według badań ujętych w raporcie uczestnictwo w programie Payback oferowanym m.in. przez BP deklaruje 16 proc. klientów. Na drugim miejscu pod względem popularności jest program proponowany przez Orlen program Vitay, a na trzecim – Club Tesco.
– Tegoroczny raport instytutu ARC Rynek i Opinia pokazuje stan polskiego rynku programów lojalnościowych po zmianach, jakie zaszły na nim w ostatnim czasie. We wrześniu ubiegłego roku Tesco uruchomił swój program Tesco Clubcard, a niemiecki Payback wkroczył do kraju, przejmując i rozbudowując skromny internetowy program punktowy o tej samej nazwie – informuje Marzena Białasek, badaczka z ARC Rynek i Opinia.
Jak informuje ARC Rynek i Opinia, za największą korzyść uczestnictwa w programie konsumenci, jeszcze częściej niż w latach ubiegłych, uznają możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody. Coraz więcej osób zaczyna też doceniać rabaty i zniżki oferowane przez organizatorów. Za największą niedogodność z kolei respondenci uznali konieczność wykazania się ogromną systematycznością w zbieraniu punktów. Aby zdobyć nagrodę, wcześniej trzeba długo zbierać punkty.
Badanie BTL Monitor 2010 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej, miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 – 49 lat (N=800) w terminie od 26 lipca do 11 sierpnia 2010.
ARC Rynek i Opinia jest niezależnym polskim instytutem badawczym obecnym na rynku od 18 lat. Firma specjalizuje się w prowadzeniu badań marketingowych i sondaży opinii. Wśród najważniejszych klientów instytutu są m.in. firmy telekomunikacyjne i informatyczne, instytucje bankowe i ubezpieczeniowe, media, a także sektor FMCG. ARC Rynek i Opinia jest członkiem Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) zrzeszającej renomowane instytuty badawcze w Polsce. Firma uczestniczy także w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA) oraz posiada aktualne certyfikaty programu w dziedzinie badań: jakościowych, PAPI, CAPI, CATI, self-complited oraz mystery shopping.