W czwartek 8 października br. zakończono holowanie Platformy Petro Giant, która rozpoczęła rekonstrukcję kolejnego odwiertu na złożu B3, znajdującym się na Bałtyku.
– Holowanie platformy to skomplikowana operacja wymagająca dużej precyzji, odpowiednich warunków atmosferycznych, doświadczenia szefów holowania oraz ścisłej współpracy załogi platformy i załóg z holowników – podkreślają eksperci Lotos Petrobaltic.
Dotychczas z platformy na złożu #B3 przeprowadzono rekonstrukcję 7 odwiertów, w tym 2 zatłaczających. Rekonstrukcja pierwszego z nich rozpoczęła się na początku marca br.
Celem działań jest zwiększenie wydobycia węglowodorów z polskiej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego. To pierwsze zadanie tej największej jednostki należącej do gdańskiego koncernu.
Lotos Petrobaltic zakupił platformę Petro Giant od firmy Maersk w czerwcu ub. r. To piąta i największa ze wszystkich jednostek, którymi dysponuje spółka. Zbudowana w 1986 r. w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 r. Wcześniej należała do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze i operowała na wodach Morza Północnego. Teraz pływa pod polską banderą. Zanim Petro Giant została w grudniu odholowana na obecne miejsce swojej pracy, została odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.
STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.