– Połączenie sił tych dwóch kluczowych dystrybutorów FMCG uznajemy za jedno z ważniejszych wydarzeń w historii polskiego handlu – dodaje prezes Polskiej Inspekcji Handlu.
– Współpraca Grupy Dystrybucyjnej Tradis z Eurocash wzmocni pozycję negocjacyjną spółek, a także zagwarantuje jeszcze lepsze warunki handlowe dla ich klientów. Można się spodziewać, że będzie to miało bezpośredni wpływ na poprawę konkurencyjności polskich sklepów wobec zagranicznych sieci wielkopowierzchniowych i dyskontowych – stwierdza Waldemar Nowakowski.
– W ciągu ostatnich kilku lat co piąty polski lokalny sklep został zamknięty. Równolegle obserwowaliśmy i obserwujemy dynamiczną ekspansję sieci hipermarketów oraz dyskontów, otwieranych w coraz mniejszych miejscowościach. Dzięki tej fuzji ekspansja wymienionych sieci może być równoważona przez zintegrowane sieci sprzedaży tak zwanego tradycyjnego handlu detalicznego, a tysiące polskich sklepów otrzymuje szanse do funkcjonowania na niełatwym rynku FMCG – przekonuje Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.
Polska Izba Handlu jest organizacją samorządu gospodarczego zawiązaną w 1997 roku. Poprzez swoich członków PIH wspiera i reprezentuje interesy kilkunastu tysięcy firm handlowych. Czynnie uczestniczy w tworzeniu prawa w Polsce i w Unii Europejskiej.