PKN Orlen: Rekordowa sprzedaż w detalu

Udostępnij artykuł

– Wolumenowa sprzedaż paliw wzrosła o 6 proc. rok do roku głównie na rynku polskim i niemieckim osiągając rekordowy poziom 1.940 tys. ton. Wzrost wolumenów poprawił wynik operacyjny segmentu o 22 mln zł (r/r). Prócz tego, wyższa efektywność stacji w III kwartale 2010 spowodowała wzrost udziału PKN Orlen w rynku detalicznym o 1,2 pp w porównaniu do roku poprzedniego – mówi Marek Podstawa, dyrektor sieci sprzedaży detalicznej PKN Orlen.

– Odnotowaliśmy także dalszy wzrost marży pozapaliwowej, szczególnie widoczny na rynku polskim i niemieckim, który osiągnięty został dzięki poszerzaniu oferty gastronomicznej i skutecznego zarządzania sprzedażą sklepową – dodaje.

– Natomiast spadek marż paliwowych, spowodowany głównie rosnącymi cenami paliw, w efekcie spowodował spadek zysku operacyjnego (EBIT) generowanego przez segment sprzedaży detalicznej z 673 mln zł osiągniętych za dziewięć miesięcy 2009 roku do 600 mln zł w 2010 roku tj. o prawie 11 proc. Jest to jednak wciąż historycznie drugi najlepszy wynik osiągnięty przez ten segment; a najwyższy zysk operacyjny został osiągnięty właśnie w III kw 2009 roku i był aż o 45 proc. wyższy od poprzedniego rekordowego wyniku – wyjaśnia dyrektor sieci sprzedaży detalicznej PKN Orlen.