Najlepsze wyniki sprzedaży detalicznej osiągnięto na rynku polskim oraz niemieckim, przy jednoczesnym obniżeniu wolumenów na Litwie oraz w Czechach. Na tych z kolei rynkach zaobserwowano wzrost wolumenów sprzedaży rafineryjnej. W segmencie petrochemicznym sprzedaż rosła dzięki wyższym wolumenom w zakresie olefin, poliolefin i nawozów. Poziom sprzedaży tworzyw sztucznych wciąż był determinowany ograniczeniami wynikającymi z awarii instalacji produkcyjnych w Anwilu.
Dzięki poprawie czynników makroekonomicznych oraz wzrostowi wolumenów sprzedaży, przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosły o 18 proc. i wyniosły ponad 22 mld zł.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, szczególnie z ciągłego wzrostu sprzedaży oraz zysku operacyjnego. Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii mogliśmy sprostać trudniejszej niż w poprzednim kwartale sytuacji makroekonomicznej. Był to dla nas także okres inwestycji w technologie oraz pracy nad zwiększeniem wykorzystania mocy produkcyjnych. Te zrealizowane z powodzeniem działania będą przynosić widoczne efekty w dłuższej perspektywie – powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN Orlen SA.