Zorganizowana w warszawskim hotelu Hilton konferencja podzielona była na trzy bloki tematyczne. W pierwszym, poświęconym polskiemu rynkowi paliwowemu w europejskim otoczeniu, prelegentami byli Bernd Schnittler, sekretarz generalny Unii Niezależnych Operatorów Paliwowych (UPEI) oraz dyrektor wykonawczy Orlenu ds. sprzedaży detalicznej Marek Podstawa. W panelu wziął dodatkowo udział CEO BP Europa SE Bogdan Kucharski.
Drugi blok tematyczny dotyczył najważniejszych problemów operatorów rynku paliw. Dyrektor ds. analiz rynku paliw POPiHN Krzysztof Romaniuk w zastępstwie dyrektora generalnego Leszka Wieciecha wystąpił w nim jako pierwszy. POPiHN podsumował wpływ pakietu energetyczno-klimatycznego na rynek paliw. Następnie perspektywę swojej spółki przedstawił prezes Lotos Paliwa Paweł Lisowski, a dyrektor ds. komunikacji UKPIA nakreślił sytuację brytyjskiego rynku niezależnych operatorów stacji benzynowych, które miało być wskazówką dla polskiego sektora paliwowego. W panelu dyskusyjnym wzięli dodatkowo udział członek zarządu Operatora Logistycznego Paliw Płynnych Paweł Mosak oraz – jako przedstawiciel mniejszych graczy – właściciel firmy Witospol Józef Szwiec.
Druga część dnia zdominowana była przez tematy pozapaliwowe. Nowe koncepty sklepu na średniej wielkości stacji paliw na niemieckim gruncie przedstawił dyrektor zarządzający The Retail Marketeers GmbH Christian Warning. Martin Princ, area development manager Subway na naszą część Europy, zaprezentował ten nowoczesny koncept restauracji quick service, zaś członek zarządu Eurcashu Pedro Martinho poruszył temat roli sklepu na stacji benzynowej.
Konferencję poprowadził prezes Brog Marketing sp. z o.o. Piotr M. Rudnicki. Na zakończenie konferencji prezes zapowiedział organizację przyszłorocznej konferencji w nowej, odświeżonej formule, na którą serdecznie zapraszamy.