Z badania TNS OBOP wynika, że Orlen jest najpopularniejszą stacją benzynową w Polsce – w ciągu ostatnich dwóch miesięcy korzystało z niej 42 proc. kierowców. W tym samym okresie niemal co piąty respondent (19 proc.) tankował na stacji BP, 13 proc. kierowców wybrało Shell, kolejne miejsca zajęły stacje lokalne oraz Statoil i Bliska (każda po 9 proc.).
Można zaobserwować pewne różnice związane z korzystaniem ze stacji benzynowych wśród osób, które kupiły samochód fabrycznie nowy i używany. Kierowcy posiadający fabrycznie nowy samochód częściej korzystają ze stacji paliw należących do grupy premium, takich jak: Orlen, BP, Shell oraz Statoil. Jedyną stacją ekonomiczną, która znalazła się w grupie stacji odwiedzanych częściej przez właścicieli nowych samochodów jest należąca do Orlenu – Bliska – czytamy w komunikacie TNS OBOP.
Właściciele aut używanych mają natomiast tendencję do częstszego korzystania ze stacji lokalnych, często także w ogóle nie pamiętają na jakiej stacji tankowali.
– Wyniki dotyczące popularności stacji Orlen nie zaskakują, ponieważ jest to jeden z największych europejskich dystrybutorów paliw, ponad 1700 stacji, w tym 1200 z logo Orlen. Natomiast tendencja do korzystania przez właścicieli nowych samochodów ze stacji typu premium wynika prawdopodobnie nie tylko z większej zasobności portfela, ale również z troski o silniki samochodów poprzez dostarczenie im paliwa wyższej jakości i przekonanie, że takie właśnie oferują stacje benzynowe marek premium – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 3 – 20 lutego 2011 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1981.